آلمان روند انتقال افراد از افغانستان را سرعت می‌بخشد

وزیر خارجه جدید دولت آلمان می‌گوید، روند انتقال کارمندان محلی پیشین آن کشور و افغان‌های در معرض خطر از افغانستان تسریع خواهد شد.
به گزارش دویچه‌ وله، انالنا بئربوک روز پنج‌شنبه (۲ جدی) در برلین گفت که برای تسریع روند انتقال این افراد به آلمان باید موانع بروکراتیک در صدور ویزا رفع شود.

او افزود که هنوز هم حدود ۱۵ هزار نفری که آلمان برای پذیرش آن‌ها اعلام آمادگی کرده‌است، در افغانستان باقی مانده‌اند. از جمله ۱۳۵ شهروند آلمان نیز هنوز در افغانستان به سر می‌برند.

این افراد نیازمند حفاظت که به آلمان انتقال داده می‌شوند، شامل مدافعان حقوق بشر و کارمندان محلی پیشین افغان می‌شوند که برای ارتش، وزارت خارجه و یا وزارت توسعه و همکاری‌های اقتصادی آلمان کار کرده‌اند.

وزیر خارجه آلمان فدرال تأکید کرد: «آن‌ها فراموش نشده‌اند. ما با فشار زیاد در این مورد کار می‌کنیم تا همه آن‌ها در امنیت بیاوریم.»

خانم بئربوک همچنین یک «برنامه عمل» را برای افغانستان معرفی کرد که در آن از جمله همکاری نزدیک با بازیگران جامعه مدنی افغانستان در نظر گرفته شده است تا به این وسیله خروج افراد نیازمند حفاظت تسریع شود. او توضیح داد که باید الحاق خانوادگی نیز ساده شوند.

براساس اظهارات بئربوک، حکومت آلمان از زمان به قدرت رسیدن دوباره طالبان تا به حال حدود ۱۰ هزار نفر را از افغانستان انتقال داده است.

این در حالیست که آلمان تا کنون چندین بار توسط طیاره های چارتر کارمندان محلی خود و افغان های در معرض خطر را از کابل خارج کرره‌است.

بااین حال. اخیرا به دلیل مشکلات روند تخلیه افغان‌های آسیب از افغانستان متوقف شده‌است.

منابع داخلی می‌گوید که طالبان خواستار انتقال افغان‌ها توسط طباره‌های آریانا باید انجام شود ولی جانب امریکایی و قطری با رد ابن خواسته روند تخلیه را متوقف کرده‌اند.

یک رسانه امریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داده‌است که طالبان طی دو هفته گذشته تمام پروازهای انتقال افراد از کابل را به دلیل اختلاف در مورد نحوه اداره میدان هوایی با قطر، متوقف کرده‌اند. همچنین گفته شده طالبان درخواست چوکی در پروازها را داشتند؛ اما قطری‌ها این درخواست رد کرده‌اند و این موضوع منجر به توقف پروازهای تخلیه از کابل شده‌است.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *