اولین مسابقه ورزشکار ایرانی تبار مقابل حریف اسرائیلی

در مسابقات جایزه بزرگ بوداپست، سعید ملایی، جودوکای پیشین تیم ملی ایران برای نخستین‌بار به مصاف ساگی موکی، ورزشکار نامدار اسرائیلی رفت و پیروز شد.

به گزارش کابل۲۴ به نقل از بی بی سی، این دو نفر که از برجسته‌ترین ورزشکاران وزن خودشان هستند و هر دو نیز سابقه قهرمانی جهان را در کارنامه دارند، تا قبل از تورنمنت مجارستان نتوانسته بودند باهم مسابقه دهند.

ایران سال‌هاست که به ورزشکارانش اجازه مسابقه با حریفان اسرائیلی را نمی‌دهد و با ترفندهای مختلف از رویارویی آن‌ها فرار می‌کند.

این بار اما در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات این دو با یکدیگر روبرو شدند و در حالی که ملایی با پیراهن تیم ملی جمهوری آذربایجان به میدان آمده بود، توانست حریف را شکست دهد.

موکی که قهرمان جودوی جهان در سال ۲۰۱۹ است، پس از شکست مقابل ملایی در اینستاگرامش نوشت :«گرچه این تصویری از روی سکو نیست و چندان ارتباطی با پیروزی در یک مسابقه ندارد، اما این تصویری نمادین از پیروزی به گونه‌ای دیگر است. تصویر پیروزی ورزش بر سیاست»

«پیروزی دو ورزشکار که پس از مدت‌ها که تفاوت‌های مذهبی و اعتقادی آن‌ها را از هم دور نگه داشته بود، توانستند باهم روبرو شوند. مبارزه با دوست خوبم سعید ملایی (ورزشکار ایرانی که نماینده جمهوری آذربایجان بود)، مبارزه‌ای سخت و طولانی بود که به نقطه‌ای طلایی منتهی شد.»

در این مسابقه حساس و نفس‌گیر هر دو ورزشکار، دو اخطار گرفتند و کار به امتیاز طلایی کشید. در این مرحله سعید ملایی بود که توانست با گرفتن امتیاز مسابقه را ببرد. او سایر مسابقاتش تا فینال را هم با پیروزی پشت سر گذاشت اما با شکست در مسابقه نهایی صاحب مدال نقره شد.

ایران و اسرائیل همدیگر دشمن خونی می‌دانند. هشدارهای فرماندهان دو کشور گاها تا سرحد درگیری نظامی پیش رفته است.

اخیرا اسرائیل چندین حمله به خاک ایران انجام داده و چندین نظامی سپاه پاسداران را کشته‌است.

اکنون ورزشکار اسرائیلی بازنده مسابقه می‌گوید که تصویر پیروزی ورزش بر سیاست است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *