بحران اوکراین؛ بایدن به پوتین هشدار داد

جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا روز جمعه وعده داد که در صورت هرگونه تلاش از جانب مسکو برای اقدام نظامی علیه اوکراین کار را برای مقامات روسیه «بسیار بسیار دشوار» کند او به پوتین هشدار داد.

به گزارش کابل۲۴ به نقل از یورونیوز،رئیس جمهوری امریکا همچنین در این خصوص برای نخستین بار از ابتکارات جدیدی سخن گفت که دولت تحت ریاست وی قرار است برای جلوگیری از تجاوز روسیه به اوکراین در پیش گیرد.

وی همچنین به نگرانی‌های فزاینده موجود درباره تجمع نیروهای روسیه در مرز اوکراین و تشدید لفاظی‌های خصمانه کرملین واکنش نشان داد و بار دیگر به ولادیمیر پوتین، همتای روس خود نسبت به تبعات این بحران هشدار داد.

رئیس جمهوری ایالات متحده سپس تصریح کرد: «تلاش دارم تا آنجا که ممکن است مجموعه‌ای از جامع‌ترین و معنادارترین ابتکارات را کنار هم بگذارم تا در این زمینه (احتمال تهاجم نظامی به اوکراین) ادامه کار برای آقای پوتین و نیز تحقق آنچه مردم نگران انجام آن هستند را بسیار بسیار دشوار کنم.»

این هشدار در حالی مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز روز چهارشنبه در پایان نشست وزاری خارجه ناتو در لتونی از ایجاد یک ظرفیت بالقوه در مرزهای غربی روسیه برای تهاجم نظامی سریع به اوکراین سخن گفته بود.

آقای بلینکن سپس ضمن هشدار نسبت به بهای سنگینی که به زعم او روسیه پس از حمله به اوکراین خواهد پرداخت گفته بود: «ما به کرملین گوشزد کرده‌ایم که (در صورت حمله به اوکراین) منفعل نخواهیم ماند و بویژه با یک سری مجازات‌های اقتصادی بزرگ و تاثیر گذار که در گذشته از اعمال آنها خودداری کرده‌ایم واکنش سختی نشان خواهیم داد.»

روسیه در مرزهای اوکراین صدها نیرو مستقر کرده است. به دنبال این اقدام ناتو به مسکو هشدار داده است که در صورت حمله به اوکراین بهای سنگین خواهد پرداخت.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز گفته است که زیرساخت‌های نظامی ناتو در اوکراین خط سرخ روسیه است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *