تجمع اعتراضی زنان در کابل سرکوب شد

گروه طالبان با تجمع چند زن مقابل مکتبی در شرق پایتخت که خواستار احقاق حقوق دختران و بازگشت آن‌ها به مکتب بودند، خشونت‌آمیز برخورد کرد.

به گزارش کابل ۲۴، به نقل از خبرگزاری فرانسه، محصلان مذکر در افغانستان اجازه بازگشت به مدارس و دانشگاه‌ها را یافتند اما به دختران افغان تاکید شد تا زمان ایجاد “فضای اسلامی” در منازلشان بمانند.
زنان معترض امروز (پنجشنبه) بنرهای اعتراضی از جمله “قلم‌هایمان را نشکنید، کتاب‌هایمان را نسوزانید، مدارسمان را نبندید” در دست گرفته بودند که با یورش نیروهای طالبان مواجه شدند.

نیروهای طالبان با متفرق کردن خشونت‌آمیز معترضان، آنها را از ادامه کار بازداشتند و یک روزنامه‌نگار خارجی را با سلاح هدف حمله قرار دادند و نگذاشتند که او تصویربرداری کند. همچنین نیروهای طالبان اقدام به شلیک هوایی کردند تا معترضان را متفرق کنند.

این معترضان از گروهی تحت عنوان “جنبش خودجوش فعالان زن افغان” به داخل مدرسه پناه بردند.

یکی از نیروهای طالبان تاکید داشت که این تجمع با مقامات امنیتی هماهنگ نشده بود. او که نیروهای طالبان را کنترل می‌کرد و خود را رئیس نیروهای ویژه در کابل معرفی کرد، گفت: آنها حق دارند در کشورمان مثل هر کشور دیگری اعتراض کنند اما اول باید به نهادهای امنیتی اطلاع دهند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *