حملات هوایی هواپیماهای ناشناس بر شلتن کنر

مقامات محلی طالبان در کنر از حمله هوایی هواپیماهای بدون سرنشین ناشناس بر بخش‌هایی از ولسوالی مرزی شلتن این ولایت خبر داده‌اند.این حملات بعد از ظهر روز (پنج‌شنبه، ۲۵ قوس) بر منطقه چوگام ولسوالی شلتن، در نزدیک مرز با منطقه قبایلی باجور پاکستان رخ داده‌است.

طیاره‌های بی سرنشین

نجیب‌الله حنیف؛ رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت کنر به بی‌بی‌سی گفته که مشخص نیست که این حملات از سوی کی صورت گرفته و هدف آن چه بوده‌است.

در این زمینه اما ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان گفته‌است که براساس اطلاعات او از جانب پاکستان به خاک افغانستان راکت پرتاب شده‌است.

مجاهد افزوده‌است که وزارت خارجه طالبان این موضوع را به صورت رسمی دنبال می‌کند.

اما یک شاهد عینی گفته که حمله هوایی بوده و مرکز طالبان پاکستانی در آنجا هدف قرار گرفته‌است.

اخیرا گروه طالبان پ توافق آتش‌بس با دولت پاکستان را لغو کرده و تصور می‌شود که حملات ارتش پاکستان علیه جنگجویان این گروه افزایش یابد.

در گذشته هم بارها شلتن کنر هدف حملات راکت دولت پاکستان قرار گرفته بود.
یکی از موارد تنش زا میان حکومت پیشین و دولت پاکستان حملات راکتی پاکستان به ولایات همرز بود.
چندی قبل نیز منابع مردمی تایید کردند که نظامیان پاکستانی وارد خاک افعانستان شده اند و بخش‌های زیادی از خاک کشور را تصرف کرده اند.
طالبان بر حریم هوایی کشور تسلط ندارند و اینن سبب می‌شدد اتفاقات ناگواری رخ بدهد که هیچ کس مسوولیت نگیرد.
هرچند پاکستان همواره از طالبان حمایت می‌کند ولی در موارد این چنینی نظامیان این کشور خاک افغانستان مورد حمله و تصاحب می‌کنند.
اخیرا صحبت‌های ذبیح الله محاهد معین وزرات فرهنگ و سخنگوی طالبان در مورد اینکه دولت پاکستان اسلامی نیست و سران دولت این کشور به اسلام اعتقادی ندارند در رسانه های همگانی خبرساز شد.
بااین حال پاکستان از دولت طالبان قویا حمایت می‌کند و خواستار کمک‌های جامعه جهانی به دولت طالبان شده‌است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *