خان: برای جلوگیری از بحران در افعانستان تلاش می‌کنیم

عمران خان؛ نخست‌وزیر پاکستان تاکید کرده‌است که حمایت کشورش از افغانستان برای جلوگیری از بحران انسانی ادامه خواهد داشت و امیدوار است که جهان نیز اشتباه جدایی از این کشور جنگ‌زده را تکرار نکند.

عمران خان

او این سخنان را روز (چهارشنبه، ۲۴ قوس) در دومین نشست کمیته عالی دولت پاکستان در مورد افغانستان بیان کرده‌است.

در این نشست شاه محمود قریشی؛ وزیر امور خارجه و جنرال قمر جاوید باجوا؛ فرمانده ارتش پاکستان نیز حضور داشتند.

عمران خان در این نشست با ابراز امیدواری از این‌که جهان اشتباه جدایی با افغانستان را تکرار نکند، از جامعه جهانی خواست تا از مردم افغانستان حمایت کند.

بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری پاکستان، آقای خان گفته پاکستان به هر طریق ممکن از مردم افغانستان برای جلوگیری از بحران انسانی حمایت خواهد کرد.

طبق دستور نخست‌وزیر پاکستان، تسهیلات واکسیناسیون رایگان کووید ۱۹ برای همه افغان‌هایی که از مرزهای زمینی وارد پاکستان می‌شوند ادامه خواهد داشت.

همچنین دفتر عمران خان گفته که روند اخذ ویزای پاکستان برای افغان‌ها ساده شده‌است.

نخست‌وزیر پاکستان دستور داده که سازمان‌های بشردوستانه که مایل به همکاری از پاکستان برای حمایت از تلاش‌ها در افغانستان هستند، باید تسهیل شوند، زیرا این کشور قبلاً متعهد شده است که پل هوایی و زمینی برای حمایت بشردوستانه در افغانستان باشد.

اشتراک کنندگان کمیته عالی دولت پاکستان بار دیگر نسبت به وخامت اوضاع بشردوستانه در افغانستان ابراز نگرانی کرده و تاکید کردند که پاکستان افغان‌ها را رها نخواهد کرد.
پاکستان یکی از حامیان اصلی دولت طالبان شمرده می‌شود. پس از روی کارآمدن دکلت طالبان در افعانستان چندین مقام ارسد نظامی پاکستان برای مشورت و گفتگو به افعانستان آمدند.

در کنار این، پاکستان بارها ار جهان خواسته است که دولت طالبان را به رسیمت بشناسد.
وزیر خارجه پاکستان گفته است که او‌ در تلاش تا جهان را وادار به تعامل با طالبان کند.
هنوز هیچ کشوری دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *