رباتی که دست مزاحم را پس می‌زند

فیلم جدیدی از «پیشرفته‌ترین» ربات انسان‌نمای جهان منتشر شده است که او در آن هنگام ورود به «فضای شخصی‌اش» دست فردی را که به صورتش نزدیک می‌شود، کنار می‌زند.

به گزارش کابل۲۴ به نقل از دیلی‌میل در آخرین کلیپی که از این ربات با نام «آمیکا» (Ameca) ساخت شرکت انلگیسی Engineered Arts منتشر شده است، او دست یک پژوهشگر را دارد بینی‌اش را لمس می‌کند و می‌گیرد آن را از جلوی صورتش کنار می‌زند.

شرکت سازنده می‌گوید «آمیکا» یک پلتفرم کامل ربات‌انسان‌نما برای تعامل انسان-ربات در آینده است. این ربات در حال حاضر راه نمی‌رود، اما کار بر روی یک گونه با توانایی راه رفتن آن ادامه دارد.

ربات Ameca می‌تواند لبخند یا چشمک بزند، تعجب کند و حتی بینی خود را بخاراند. شرکت سازنده مدعی است که این ربات به خاطر چهره طبیعی خود خیلی زود با افراد ارتباط برقرار می‌کند. آن‌ها می‌گویند هوش مصنوعی انسانی به بدنی نیاز دارد که شبیه انسان‌ها باشد.

«آمکا» از سیستم عامل اختصاصی Tritium استفاده می‌کند و به عنوان یک پلتفرم ابری برای آزمایش هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ساخته شده است. Engineered Arts می‌گوید ظاهر دوستانه ربات آن‌ها باعث می‌شود این پلتفرم برای برقراری تعامل میان انسان‌ها و جهان متاورس یا سایر قلمروهای دیجیتالی بهترین گزینه باشد.

به‌علاوه، آمکا ماژولار است و بخش‌های مختلف آن می‌تواند به‌طور مستقل عمل کند. یعنی شما می‌توانید در صورت نیاز فقط از سر یا یک دست این ربات استفاده کنید. همین طراحی باعث می‌شود توسعه‌دهندگان بتوانند در آینده آمکا را به لحاظ نرم‌افزاری یا فیزیکی ارتقا دهند.

شرکت سازنده می‌گوید یکی از کاربردهای آمکا برای کسب و کارها می‌تواند جلب توجه مشتریان باشد. اگر این ربات در رویدادها و فروشگاه‌ها قرار داده شود، قطعا شمار زیادی از مردم به دیدن آن می‌روند و برندها در همین حین می‌توانند محتوای مدنظر خود را منتقل کنند.

Engineered Arts قرار است آمکا را در رویداد CES 2022 به نمایش بگذارد.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *