روسیه ۳۶ تن کمک بشردوستانه به افغانستان فرستاد

وزارت دفاع روسیه ۳ هواپیمای نظامی حامل ۳۶ تن کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ارسال کرد.

وزارت دفاع روسیه از ارسال 3 هواپیمای نظامی ترانسپورتی با 36 تن کمک‌های بشردوستانه به افغانستان خبر داده است.
براساس اعلام وزارت دفاع، برای ارسال این محوله کمکی که شامل مواد غذایی و دارو برای افغانستانی‌ها است، گروه هوانوردی متشکل از 3 هواپیمای نظامی توسط سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور تنظیم شد.

پیش از این ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه در مورد امکان اعطای وام به دولت افغانستان صحبت کرده بود.

به گفته این دیپلمات، اگر این تصمیم از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اتخاذ شود، مسکو نیز می‌تواند اقدامی مشابه انجام دهد.

کابلوف تاکید کرد؛ این غرب بود که دارایی‌های افغانستان را مسدود کرد؛ بنابراین ایالات متحده و کشورهای غربی باید تمام مسئولیت مالی بازسازی افغانستان پس از جنگ را بر عهده بگیرند.

تسلط طالبان بر افغانستان در ماه آگست، کمک‌کنندگان را بر آن داشت تا میلیاردها دالر کمک به این کشور را متوقف کنند. برنامه غذایی ملل متحد هشدار می‌دهد که میلیون‌ها افغان از جمله کودکان ممکن است از گرسنگی بمیرند، مگر اینکه اقدام فوری انجام شود.

این در حالیست که امروز سومین بسته کمکی عر بستان سعودی وارد کابل شده‌است.

سومین محموله از کمک‌های بشردوستانه عربستان به افغانستان رسید

سفارت عربستان در کابل به زبان فارسی در صفحه توییترش نگاشته است که به منظور دوام کمک های بشردوستانه سومین محموله از کمک‌های این کشور به فرودگاه کابل رسیده است.

این سفارت‌خانه تاکید دارد که این کمک ها شامل خیمه و مواد خوراکی به مردم افغانستان می‌باشد.
در چند روز اخیر کشورهای مختلف بسته های کمکی به افغانستان فرستاده‌اند.
با روی کارآمدن حکومت طالبان میزان فقر به صورت بی پیشینه ای گسترش یافته است و ارزش پول ملی در برابر دالر امریکایی به شرت کاهش یافته است

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *