طالبان به یک مراسم عروسی در تخار حمله کردند

گزارش‌ها حاکی است که نیروهای طالبان در ولسوالی چاه‌آب تخار بر یک عروسی حمله کرده و انگیزه این حمله پخش موسیقی در این مراسم بوده‌است.این رویداد روز پنجشنبه (۱۱ قوس) رخ داده‌است.

منابع محلی به رسانه‌ها گفته که افراد معاون ولسوال و فرمانده امنیه طالبان در ولسوالی چاه‌آب با حمله بر یک مراسم عروسی، تعدادی از مهمانان مراسم را مورد ضرب‌وشتم قرار داده و همچنین چندین نفر در تیراندازی زخمی شده‌اند. گفته شده که در میان زخمیان زنان نیز شامل است.

ساکنان محل انگیزه این حمله را پخش موسیقی در این محفل عروسی گفته‌اند.

مسئولان محلی طالبان تاکنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

چندی پیش افراد مسلح در ننگرهار نیز به خاطر پخش موسیقی در یک مراسم عروسی، مهمانان این مراسم را به رگبار بستند که در آن رویداد دست‌کم سه نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. در آن زمان طالبان اعلام کردند که افرادی از نام آن‌ها استفاده کرده و این حمله را انجام داده‌اند.

طالبان موسیقی را حرام می‌دانند.

آن‌ها در دوران حکومت قبلی خود هم موسیقی را ممنوع کرده‌بودند.
هرچند تا کنون در محضر عام طالبان نسبت به پخش موسیقی واکنش نشان نداده اند.
در اوابل حصور طالبان کارشناسان حکومت طالبان در تلویزیون نسبت پوشش زنان و حضور شان در اجتماع خط و نشان های تعیین کردند اما عملا پیاده نشده‌است.
این در حالیست که اخیرا ادعای‌های مطرح می‌شود که افراد طالبان یک جوان به دلیل انتقاد فیسبوکی از این گروه تیرباران کرده‌اند.
در زمان حکومت اشرف غنی رییس جمهوری فراری کشور، طالبان یک چهره طنزپرداز در قندهار را تیرباران کردند.
قتل خاشه قندهاری واکنش‌های زیاد داخلی و بین المللی را به همراه داشت.
بعد از حمله طالبان در مراسم عروسی در ننگرهار و به رگبار بستن مهمانان، ابن دومین گزارشی است که نسبت به برخورد طالبان با موسیقی نسر و پخش می‌شود.
هنوز هیچ کشور طالبان رادبه رسمیت نشناخته است و همین امر سبب شده است که این گروه در بردخوردهای شان احتیاط کنند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *