طرح ترور رجب طیب اردوغان خنثی شد

شبکه‌های رسمی ترکیه خبر دادند که امروز یک بمب در محل سخنرانی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در جنوب این کشور پیدا شده است.

منابع خبری ترکیه اعلام کردند که بمبی در محل سخنرانی رئیس جمهور این کشور در جنوب ترکیه کار گذاشته شده بود.

شبکه‌های رسمی ترکیه خبر دادند که امروز یک بمب در محل سخنرانی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در جنوب این کشور پیدا شده است.

بر اساس گزارش‌ها، این بمب زیر یک موتر پولیس کار گذاشته شده و از راه دور کنترل می‌شده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود اوضاع ترکیه طی روز‌های اخیر به دلیل بحران‌های اقتصادی ناشی از سقوط ارزش پول ملی این کشور با تنش همراه بوده ست.
ترکیه طی چند هفته گذشته شاهد برگزاری چند نوبت تظاهرات علیه رجب طیب اردوغان به دلیل وضعیت اقتصادی بوده است.

طی یک سال گذشته حداقل در سه نوبت وزیر اقتصاد ترکیه تغییر پیدا کرده است و سه روز پیش نیز بانک مرکزی ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در مقابل شکل‌گیری قیمت‌های ناسالم در بازارهای ارز مداخله خواهد کرد.

با کاهش و سقوط شدید ارزش پول ملی ترکیه، سرمایه‌گذاران ترک برای حفظ ارزش دارایی‌های خود تنها در هفته منتهی به ۸ اکتبر ۱.۷ میلیارد دالر ارز خارجی خریداری کرده‌اند.

طبق آخرین تخمین‌ها در حال حاضر شهروندان ترکیه ۲۳۴ میلیارد دلار ارز خارجی در اختیار دارند که این معادل نیمی از تمام سپرده‌های آنها می‌باشد.

هفته گذشته نیز منابع خبری از برگزاری تظاهرات علیه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در اعتراض به سقوط ارزش لیر این کشور در مقابل دلار خبر دادند.

بر اساس این گزارش، کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویر و ویدئوهایی را منتشر کردند که تظاهرات کنندگان با سر دادن شعار علیه اردوغان، خواستار استعفای وی و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شدند.

فعالان شبکه‌های اجتماعی همچنین از اقدام پلیس ترکیه در بستن میدان تقسیم استانبول خبر دادند.

در همین حال، «کمال کیلیچدار اوغلو» و «میرال اکشنیر» رهبران دو حزب اصلی مخالف، اردوغان را به برگزاری انتخابات زودهنگام دعوت کردند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *