موتر برقی ارزان با یک بار شارژ ۴۵۰ کیلومتر می‌پیماید

یک استارت اپ موترساز به نام آلفا از تولید موتری برقی منحصر به فردی خبر داده که قیمت مناسبی دارد و با یک بار شارژ تا ۴۵۰ کیلومتر را طی می‌کند.

به گزارش کابل 24 به نقل از اسلش گیر، این موتری برقی که ظاهری شبیه به جیپ‌های دو دروازه دارد، JAX نام گذاری شده و در دو مدل دوموتوره و چهار چرخ و نیز تک موتوره و دوچرخ طراحی شده است. شتاب صفر تا صد این موتر ۶.۲ ثانیه بوده و ظرفیت حمل بار آن به ۱۳۶۰ کیلوگرم می‌رسد.

ابعاد این موتر ۴.۷ متر در ۱.۹ متر و ارتفاع آن ۱.۶ متر است. ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به موترهای دهه ۷۰ میلادی است و در پشت آن تنها می‌توان بار جای داد. در جلوی موتر یک نمایشگر دیجیتال برای مشاهده اطلاعات در نظر گرفته شده است.

قیمت پایه این موتر ۳۶ هزار دالر است و این رقم در مورد مدل‌های چهارچرخ و دوموتوره به ۴۶ هزار دالر افزایش می‌یابد. برای دریافت و ذخیره سازی انرژی خورشیدی یک پنل بزرگ نیز در پشت این موتر در نظر گرفته شده است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *