موش‌ها سیم‌های موتر ۳۰ هزار یورویی را جویدند

صاحب یک موتری الکتریکی در فرانسه که به عنوان راننده اوبر فعالیت می‌کند چند هفته پیش هنگامی که می‌خواست کار روزانه‌اش را آغاز کند متوجه شد که سیم‌های داخل موترش را موش‌ها جویده‌اند.

به گزارش کابل۲۴ به نقل از یورونیور، او در ابتدا با روشن و خاموش شدن چراغ هشدارآمیز داخل موتر و پیام «خرابی سیستم» روبرو شد. این مرد سپس دریافت که موش‌ها با جویدن سیم‌های جوتری ۳۰ هزار یورویی مدل نیرو (Niro) ساخت شرکت کیا بیش از پنج هزار یورو خسارت به بار آورده‌اند.

این در حالی است که گارانتی و بیمه این موتر حاضر به پوشش هزینه موش‌خوردگی موتر نبودند.

این مرد و همسرش مدعی هستند که موش‌ها به دو موتری دیگری که کنار موتر برقی آنها پارک شده بودند آسیبی نزده‌اند. علاقه موش، گربه و دیگر حیوانات به محیط گرم کنار موتور خودرو پدیده جدیدی نیست اما به نظر می‌رسد که خطر موش‌خوردگی موتور موارهای الکتریکی را تهدید می‌کند.

جستجوی اینترنتی عبارت «موش‌ها سیم‌های خودرویم را خوردند» (rats ate my car wires) نشان می‌دهد که پدیده «موش‌خوردگی موترها» چندان نادر نیست. گزارش‌های زیادی از موارد جویده شدن سیم‌های خودروهای الکتریکی در اینترنت منتشر شده است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *