نجات یک کودک بلخی از چنگ آدم‌ربایان

خبرگزاری باختر از رهایی یک کودک دختر از چنگ آدم‌ربایان در بلخ خبر دادند.به گزارش باختر، ‏نیروهای “امارت اسلامی” روز پنجشنبه (۱۱ قوس) با اجرای عملیاتی در مربوطات ناحیه نهم شهر مزارشریف این کودک را که سه روز پیش ربوده شده بود، را نجات داده‌اند.

مسئولان امنیتی بلخ می‌گویند که در پیوند به این قضیه، ۹ آدم‌ربا بازداشت شدند و یک تن دیگر در کشته‌ شده‌است.

آدم‌ربایی همچنان یک چالش جدی امنیتی در شهرهای کشور از جمله مزار شریف است.

عبدالرؤوف؛ کودک ربوده‌شده در بلخ نزدیک به دو سال است که در چنگ آدم‌ربایان است و در حال حاضر از سرنوشت‌ او خبری نیست.

مسئولان امنیتی دولت پیشین در رهایی عبدالرؤوف ناکام ماندند. این در حالی است که اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری پیشین به مقامات محلی بلخ هشدار داده‌بود که اگر طی چند روز عبدالرؤوف را آزاد نکنند، همه آ‌ن‌ها را برکنار خواهد کرد. امرالله صالح؛ معاون اول هم قول آزادی این کودک که در آن زمان ۹ سال داشت، طی ۱۵ روز را داده‌بود.

انتشار ویدیوهای شکنجه آن کودک، خشم و انزجار عمومی را در افغانستان علیه آدمربایان و مسئولان امنیتی دولت پیشین در پی داشت. طالبان هم تاکنون موفق به آزادی او نشده‌اند.

حدود یک‌ماه پیش نیز داکتر نادر عالمی؛ متخصص اعصاب از مزار شریف ربوده‌ شد و آدم ربایان حدود دو هفته قبل جنازه او را به خانواده‌اش فرستادند.

قتل داکتر عالمی در بلخ در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به شدت واکنش برانگیز شد.

خیلی از کاربران طالبان مسوول امنیت مزدم می‌دانند و خواستار تانین امنیت مردم و و خصوصا مهرهای شناخته شده‌ای هستند که در معرض تهدید قرار دارند.

هرچند طالبان تاکنون چندین مورد قضیه آدم ربائی را تعقیب و دستگیر کرده‌اند اما قال داکتر عالمی و عبدالروف کودک خرد سال بلخی همچنان نگرانی‌ها در مورد امنیت تاجران و چهره‌های سرشناس اجتماعی را نکاسته‌است.

هفته قبل طلبان یک نفر در غزنی از چنگ آدم ربایان نجات دادند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *