ادامه کار جانسون؛ نزدیک به ۵۰ نماینده پارلمان استعفا دادند

نزدیک به پنجاه تن از نمایندگان پارلمان بریتانیا در اعتراض به ادامه رهبری بوریس جانسون، نخست وزیر، از سمت‌های دولتی خود استعفا داده‌اند.

به گزازش کابل۲۴ به نقل لز بی‌بی‌سی، در ماه‌های اخیر بوریس جانسون به خاطر گزارش‌های حاکی از نقض مقررات قرنطینه در مقر نخست وزیری در زمان شیوع کرونا و همچنین عدم توجه به اتهاماتی علیه یکی از ناظران انضباطی حزب در مجلس عوام به نادیده گرفتن ضوابط اخلاقی و فقدان صداقت لازم برای ادامه زمامداری متهم شده است.

بحران سیاسی بر سر رهبری آقای جانسون با استعفای وزرای دارایی و بهداشت (ریشی سوناک و ساجد جاوید) در روز سه‌شنبه شدت گرفت. این دو وزیر مهم عضو کابینه گفتند اعتمادشان به نخست‌وزیر را از دست داده‌اند.

بعد از ظهر روز چهارشنبه، گروهی از وزیران عضو کابینه با بوریس جانسون در اقامتگاه رسمی او در خانه شماره ۱۰ خیابان داونینگ ملاقات کردند و براساس گزارش‌ها، از او خواستند از سمت خود کناره‌گیری کند. ظاهرا این درخواست مورد قبول قرار نگرفت.

ساعاتی بعد، اعلام شد که مایکل گوو، متحد نزدیک آقای جانسون در جریان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا توسط نخست وزیر از سمت خود در کابینه برکنار شده است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *