امریکا دولت کوریای شمالی را به نابودی تهدید کرد

جو بایدن؛ رییس‌ جمهوری امریکا به کوریای شمالی هشدار داده و گفته: رژیمی که به امریکا و متحدانش حمله هسته‌ای کند، پایان می‌یابد.

جو بایدن، روز چهارشنبه، ۶ ثور، به کوریای شمالی هشدار داد که اگر کیم جونگ اون؛ رهبر این کشور، بر امریکا و یا متحدانش حمله هسته‌ای انجام دهد، این اقدام منجر به پایان رژیم این کشور خواهد شد.

بایدن این اظهارات را روز گذشته در یک نشست خبری مشترک با یون سوک یول؛ رییس‌ جمهور کوریای جنوبی، مطرح کرد.

بایدن افزود: «حمله هسته‌ای توسط کوریای شمالی علیه امریکا، متحدان، شرکا یا حامیان آن غیر قابل پذیرش بوده و منتج به پایان هر رژیمی خواهد شد که دست به چنین اقدامی می‌زند.»

این در حالی است که جو بایدن و رییس جمهور کوریای جنوبی، توافق‌نامه جدیدی مبنی‌ بر جلوگیری از تجاوز کوریای شمالی امضا کرده‌اند.

بربنیاد این توافق‌نامه، قرار است امریکا یک زیردریایی مجهز با سلاح هسته‌ای را در آب‌های کوریای جنوبی مستقر کند.

در همین حال، رییس جمهور کوریای جنوبی، گفته است که صلح با کوریای‌ شمالی از طریق فشار تأمین خواهد شد.

او تعهد کرده است که هرگونه پاسخ به حمله هسته‌ای کوریای شمالی، شامل استفاده از تسلیحات اتمی امریکا خواهد بود.

یون سوک یول افزوده: «صلح پایدار در شبه‌ جزیره کوریا خود به خود به میان نمی‌آید. ما می‌توانیم از طریق برتری نیروهای خویش به صلح دست یابیم نه صلح غلطی که براساس حسن نیت جانب دیگر به میان آمده باشد.»

این در حالی است که اخیرا وزارت خارجه کوریای شمالی در پی راه‌اندازی مانورهای مشترک امریکا و متحدانش در این شبه‌ جزیره، هشدار داده بود که این اقدام‌ها می‌تواند پیونگ‌یانگ را به یک زرادخانه بزرگ و منطقه جنگی حساس‌‌تر تبدیل کند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *