بانک مرکزی ۱۲ میلیون دالر را به بازار تزریق می‌کند

بانک مرکزی قرار است ۱۲ میلیون دالر را به گونه‌ لیلام به فروش برساند. این اقدام به منظور حفظ ثبات پول ملی در برابر ارزهای خارجی به ویژه دالر صورت می‌گیرد.

بانک مرکزی ، امروز چهارشنبه (۲۵ حوت) با نشر خبرنامه‌ای از فروش ۱۲ میلیون دالر به طور لیلام خبر داده و گفته‌است که این داوطلبی قرار است فردا پنج‌شنبه (۲۶ حوت) برگزار شود.

بانک مرکزی از تمام بانک‌ها و شرکت‌های صرافی و خدمات پولی واجد شرایط خواسته‌است که فردا در این داوطلبی اشتراک کنند.

هدف از این اقدام کاهش بهای دالر در برابر افغانی بیان شده‌است.

در این اواخر این چندمین باری است که از سوی بانک مرکزی، دالر وارد بازار می‌شود.

آخرین بار به تاریخ ۱۴ حوت سال جاری نیز بانک مرکزی دولت طالبان با نشر اعلامیه‌ای از فروش ۱۴ میلیون دالر خبر داد.

بانک مرکزی در حالی از فروش‌ دالر خبر می‌دهد که با سقوط دولت پیشین، محدودیت‌های تازه‌‌ مالی وضع‌ شده و بهای دالر در برابر پول ملی به شدت افزایش یافته‌بود. وضع تحریم‌های بین‌المللی علیه رهبران طالبان، قطع کمک‌های خارجی، انسداد دارایی‌های ملی، قاچاق دالر به کشورهای همسایه، فرار سرمایه از کشور و گسترش فقر و بیکاری و تقاضای مردم و تاجران برای برداشت سپرده‌های بانکی خود از عوامل عمده سقوط ارزش افغانی عنوان می‌شود.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *