ترودو: بازی دوستانه کانادا با ایران ایده خوبی نبود

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، می‌گوید برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال این کشور و ایران، که قرار است ماه جون در ونکوور برگزار شود، “ایده خیلی خوبی” نبوده است.

به گزارش کابل۲۴، ترودو در مورد این مسابقه گفت: “این انتخاب فدراسیون فوتبال کانادا بود. به نظرم دعوت از تیم فوتبال ایران ایده خیلی خوبی نبود. اما این مسئله‌ای است که برگزارکنندگان بازی باید در موردش توضیح دهند.”
فدراسیون فوتبال کانادا تاکنون واکنشی نسبت به این قضیه نداشته است.

دعوت تیم ملی ایران به کانادا با انتقادات بسیاری به خصوص از جانب خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی همراه شده است.

با این حال، روز سه‌شنبه، ۱۷ می، فدراسیون فوتبال کانادا به بی‌بی‌سی فارسی گفت این نهاد پیرو اصول فدراسیون جهانی فوتبال – فیفا- است که مبتنی بر تلاش برای نزدیک کردن ملت‌ها از راه ورزش است.

دعوت تیم ملی ایران به کانادا با انتقادات بسیاری به خصوص از جانب خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی همراه شده است.
روابط ایران و کانادا بر سر شلیک ایران هواپیمای اوکراینی به شدت اسیب دید.
بخشی عظیمی از کشته‌های این حمله شهروندان کانادایی_ ایرانی بودند.

حامد اسماعیلیون، سخنگوی خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی، در توییتر نوشت: “ما هشدار دادیم که فرماندهان سپاه را به بهانه‌ همراهی با تیم ملی به کانادا راه ندهید. هشدار دادیم که به جانیانی که به دختربچه‌ها اسپری فلفل می‌زنند و زنان را از ورزش محروم می‌کنند ویزا ندهید. اما کسی گوش نداد. ما با عکس قربانیان ج.ا. در ونکوور خواهیم بود.”

دیدار با کانادا فعلا تنها مسابقه تدارکاتی قطعی شده ایران است. سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور آن را “بهترین گزینه” توصیف کرده است. دراگان اسکوچیچ گفته: ” فکر می‌کنم بهترین گزینه ممکن برای آماده‌سازی ما جهت حضور در جام جهانی، مسابقه با کانادا بود که این دیدار تدارکاتی هماهنگ شد و با این تیم بازی دوستانه برگزار می‌کنیم.”

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *