جمع‌آوری کمک برای مردم افعانستان از سوی یک مسئول دفتر کمک کننده مسیحی

لیان کلیلند؛ مسئول ارتباطات دفتر کمک مسیحیان (Christian Aid) می‌گوید که مسیحیان بریتانیا با الهام از یک شعر مولانا جلال‌الدین محمد بلخی در فراخوان جمع‌آوری کمک به گرسنگان افغانستان با دولت آن کشور شرکت کرده‌اند.

کلیلند همچنین گفته‌است: همواره نگران افغانستان هستم، آن‌جا یک میلیون کودک در معرض خطر گرسنگی قرار دارند و ۹۵ درصد از جمعیت غذای کافی ندارند.

کلیلند با یادآوری مصرعی از یک بیت مولوی که می‌گوید: «هرجا ویرانه بود، آن‌جا امید به گنج هست»، افزوده که «ما این گنجینه‌ها را مکررا در (Christian Aid) پیدا می‌کنیم».

خانم کلیلند با بیان این‌که «هر هدیه‌ای، صرف نظر از اندازه آن، زندگی را تغییر می‌دهد» از مردم خود خواسته که به شهروندان افغانستان کمک کنند.

کلیلند گفته که افغانستان کشوری فقیر است. به گفته او، خانواده‌ها فرزندان‌شان را برای خرید غذا می‌فروشند، کودکان پابرهنه در برف گرسنگی می‌کشند، مادران باردار نوزادانی به دنیا می‌آورند که ممکن است زنده نمانند و این بدترین بحران انسانی در جهان است.

مسئول ارتباطات دفتر «Christian Aid» تصریح کرده که این نهاد معتقد است که فقر ظلم علیه بشریت است.

او تأکید ورزیده: «ما معتقدیم که در خرابه‌های افغانستان، امید به گنج است و ما معتقدیم که با هم می‌توانیم امید را به ناامیدان بازگردانیم.»

این در حالیست که بریتانیا نیز اعلام کرده است که در روزهای نزدیک میزبان یک کنفرانس برای کمک به مردم افغانستان خواهد بود.

کمک‌ها در حالی برای افغانستان جمع آوری می‌شود که سازمان های خیریه و حقوق بشری وضعیت عمومی در افغانستان را شکننده تعریف می‌کنند.

روشن نیست که این کمک‌ها توسط حکومت طالبان توزیع می‌شود یا نهادهای کمک دهنده خارجی.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *