جنرال بریتانیایی: انگلیستان باید عمیقآ شرمنده افغان‌ها باشد

جنرال سر جان مک کول که قبلا در افغانستان خدمت کرده می‌گوید که پس ازتنها رها کردن افغان‌های همکار ناتو در این کشور، بریتانیا باید عمیقآ شرمنده افغان‌ها همکار خود باشد.

به گزارش کابل۲۴؛ این جنرال باز نشسته بریتانیایی روز گذشته به رسانه آن کشور با انتقاد از دولت جانسون گفته بریتانیا به تعهدات خود در قبال همکاران افغانی که تحت تهدید طالبان قرار دارند، عمل نمی‌کند.

او افزوده:” من معتقدم که صدها افغانی که واجد شرایط آمدن به بریتانیا از طریق طرح‌های اسکان مجدد بودند، به دلیل ترس از کشته شدن بخاطر کاری که با دولت بریتانیا کرده‌اند، از طالبان پنهان شده‌اند.”

جنرال مک کول گفته می‌خواهد که مستقیماً به نخست‌وزیر جانسون بگوید: “ما متعهد شدیم که از این افراد مراقبت کنیم، شما تعهد دادید اما به تعهدتان عمل نمی‌کنید سیستمی را ایجاد کنید که تعهد تان را عملی سازد. این یک وضعیت وحشتناک است.”

وزارت دفاع بریتانیا قبلا گفته بود که بیش از 9 هزار افغانی که با کشورش کار کرده و افراد وابسته به آنها را در بریتانیا جابجا کرده اند.

وزارت داخله بریتانیا نیز گفته بود که برای 20 هزار افغان مسیر امنی برای اسکان مجدد در بریتانیا را فراهم می‌کند.

گفتنی است که جنرال مک کول در سال 2001 نماینده ویژه بریتانیا در افغانستان بود. او از سال 2007 تا 2011 به عنوان معاون فرمانده عالی ائتلاف ناتو در اروپا کار کرده است.

این نگرانی جنرالان غربی درحالی مطرح می‌شود که مقامات سیاسی و نظامی طالبان گفته اند که پس از ختم اشغال هیچ افغان در فهرست سیاه امارت اسلامی قرار ندارد.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *