زن نیوزیلندی از طالبان تقاضای پناهندگی کرد

یک زن نیوزیلندی بعد از اینکه به او اجازه ورود به کشورش داده نشد، از طالبان درخواست کمک کرد، مسئولان طالبان به او گفتند که اجازه اقامت در افغانستان دارند، اما فقط به مردم بگویند که متاهل است.

شارلوت بلیس، یک روزنامه‌نگار باردار نیوزیلندی می‌گوید که برای درخواست کمک به طالبان مراجعه کرده و اکنون در افغانستان سرگردان است چرا که کشورش به دلیل محدودیت‌های کرونایی مانع بازگشت او شده است.

شارلوت بلیس در مطلبی که در روزنامه روز شنبه نیوزیلند هرالد منتشر شد گفت که زمانی از طالبان درباره رفتار آن‌ها با زنان سوال می‌کرد و اکنون همان سوالات را از دولت خود می‌پرسد.

وی اضافه کرد: «وقتی طالبان به شما -یک زن باردار و مجرد- پناهگاه امن پیشنهاد می‌کند، می‌دانید که وضعیت شما به هم ریخته است.»

او گفت که در ماه نوامبر از الجزیره استعفا داد و به زادگاه شریک زندگی‌اش در بلجیم نقل مکان کرد اما نتوانست مدت زیادی آنجا بماند چراکه کارت اقامت نداشت. او گفت تنها جایی که هر دو برای آن ویزا داشتند، افغانستان بود.

پس از این بلیس با ارتباط‌هایی که با طالبان داشت با آن‌ها صحبت کرد و آن‌ها به او گفتند که می‌توانند به افغانستان برگردند.

بلیس تصریح کرد که آن‌ها به او گفتند نگران نباشد و فقط به مردم بگویند که متاهل هستند و اگر مشکلی پیش آمد با آن‌ها تماس بگیرند.

او گفت که ۵۹ مدرک را برای مقامات نیوزیلندی ارسال کرده است اما آن‌ها درخواست او را برای بازگشت اضطراری به کشور رد کرده‌اند.

با این حال او می‌گوید که بارداری در افغانستان به دلیل وضعیت نامناسب مراقبت‌های زایمانی و فقدان قابلیت‌های جراحی می‌تواند شبیه حکم اعدام باشد.

کریس هیپکینز، وزیر واکنش به بیماری کووید-۱۹ در نیوزیلند به هرالد گفت که دفتر وی از مقامات خواسته‌اند بررسی کنند که آیا رویه‌های مناسب را درباره بلیس رعایت کرده‌اند یا خیر.

به گزارش یورونیوز؛ نیوزیلند توانسته است در طول همه‌گیری شیوع ویروس کرونا، آن را مهار کند و تنها ۵۲ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در این کشور پنج میلیون نفری گزارش شده است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *