سیگار: اشرف غنی از کودتای نظامیان ارتش می‌ترسید

سیگار یا بازرس ویژه‌ امریکا در امور افغانستان به نقل از سمیع سادات؛ فرمانده نیروهای ویژه ارتش پیشین گفته‌است که اشرف‌غنی در روزهای اخیر حکومت‌اش از کودتای نظامیانی می‌ترسید که زیر نظر امریکا آموزش دیده‌بودند.

به گزارش کابل۲۴، آقای سادات گفته‌است که با این حال قول اردوی ۲۰۷ ظفر اولین سپاه ارتش بود که با همه تجهیزات تسلیم طالبان شد.

وی همچنین به سیگار گفته‌است که آقای غنی دچار «پارانویا» شده‌بود و از هموطنان خودش می‌ترسید و از کودتای نظامیان هراس داشت.

به باور جنرال سادات، بی‌اعتمادی آقای غنی به نظامیان جوان پس از ۲۰۲۱ تنها چند هفته پیش از سقوط نظام جمهوری آغاز شده‌بود و او در صدد جایگزینی آنان با جنرال‌های کهنه‌کار کمونیست بود که تصور می‌شد به او وفادار باشند.

این در حالی است جنرال سادات در آخرین روزهای عمر نظام پیشین، به عنوان مسئول عمومی امنیت شهر کابل گماشته شده‌بود و قرار بود که در پانزدهم آگست معرفی شود؛ روزی که حکومت به‌ دست طالبان سقوط کرد. وی فرماندهی قول اردوی عملیات‌های خاص را نیز عهده‌دار بود.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *