طالبان: زنان باید صورت شان را بپوشانند

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان محدودیت‌های تازه‌ای را درباره زنان وضع کرده و گفته‌است اولیای زنانی که «حجاب اسلامی» را رعایت نمی‌کنند، مجازات خواهند شد.

به گزارش کابل۲۴، وزارت امر به معروف طالبان، امروز (شنبه ۱۷ ثور) با برگزاری یک نشست، رهنمود تازه‌ای را تحت عنوان «حجاب اسلامی» اعلام کرد.

بر اساس این دستورالعمل، زنان مکلف شده‌اند که صورت خود را بپوشانند.

وزارت امر به معروف طالبان گفته‌است که اگر یک زن حجاب را رعایت نکند، بار نخست ولی او توصیه و تنبیه، بار دوم احضار، بار سوم برای سه روز زندانی و دفعه چهارم به دادگاه کشیده خواهد شد.

همچنین در این دستور گفته شده‌است: زنانی که در ارگان ‌های دولتی کار می‌کنند و حجاب را رعایت نمی‌کنند، اخراج می‌شوند.

این در حالی است که پیش از این، طالبان محدودیت‌های سنگینی را درباره زنان و دختران در مکاتب و دانشگاه‌ها وضع کرده‌اند، از حضور دانش‌آموزان بالای صنف ششم در مکاتب جلوگیری می‌کنند، روزهای درسی دانشگاه را براساس تفکیک جنسیتی دختران و پسران تقسیم‌بندی کرده، در وزارتخانه‌های دولتی «محتسب» گماشته‌اند و به رانندگان دستور داده‌اند که از سوار کردن زنان در چوکی پیش رو و یا زنان بی‌حجاب، پرهیز کنند.

آن‌ها همچنین سفر زنان تنها را ممنوع قرار داده‌اند.

همه این سیاست‌ها از سوی وزارت امر به معروف طالبان وضع می‌شود؛ وزارتی که جایگزین وزارت زنان در دولت پیشین شده و یادآور اداره مخوفی به همین نام است که در دوره اول «امارت اسلامی» مسئول اجرای احکام «شرعی» براساس تفسیر طالبانی بر مردم بود.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *