مردی به اتهام آتش زدن حدود ۶۰ موتر بازداشت شد

مردی در فرانسه به اتهام آتش زدن حدود ۶۰ موتر و وسیله نقلیه از سال ۲۰۱۷، آخر هفته گذشته بازداشت شد و در بازداشت موقت بسر می‌برد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از فردی مطلع اعلام کرد که این مرد نزدیک به جنبش «چپ افراطی» است که وسایل نقلیه متعلق به شرکت‌های دولتی یا اپراتورهای تلفن همراه را آتش می‌زد.

این مرد چهل ساله پس از آنکه در شب‌های ۱۰ و ۱۱ جون (۲۰ و ۲۱ جوزا) یک موتری بی‌ام‌دابلیو و یک موتری دیپلماتیک را در منطقه هفدهم پاریس آتش زد از سوی پولیس در محل سکونتش در شهر اوواز بازداشت شد.

تکرار ماجرای آتش زدن موترها در شب سال نو در فرانسه
این منبع تصریح کرد موترهایی که طی این سال‌ها آتش‌ گرفته‌اند بیشتر در منطقه ایل دو فرانس تردد می‌کردند و متعلق به شرکت‌های دولتی و اپراتورهای تلفن بودند.

وی تعداد موترهایی که فرد متهم آتش زده حدود ۶۰ خودرو برشمرد اما گفت که بیش از ۱۰۰ موتر در مجموع بر اثر گسترش آتش‌سوزی تخریب شده و ده‌ها نمای ساختمان آسیب دیده است.

این منبع تاکید کرد که وی سیستم نظارت تصویری شهر پاریس را به خوبی می‌شناخت و از مسیرهایی استفاده می‌کرد که از سوی دوربین‌ها پوشش داده نمی‌شد.

هنوز معلوم نیست که دستگاه عالی و قضایی فرانسه برای این مرد چه مجازاتی را تعیین می‌کند.

پس از شورش‌های سال ۲۰۰۵ میلادی که در جریان آن معترضان به سیاست‌های دولت در چند شهر موترها را آتش زدند، این کار عملاً به یک رویداد سالانه در حومۀ شهرهای فرانسه تبدیل شده است؛ یعنی در جاهایی که ساکنان آن را عمدتا مهاجران و افراد با درآمد پایین تشکیل می‌دهند.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *