مرگ بر خامنه‌ای در مشهد

محسن داوری، فرماندار مشهد روز پنجشنبه ۲۱ دلو، پخش شعارهای ضدحکومتی و مرگ بر خامنه‌ای در بازار رضا را تایید کرد.

به گزارش کابل۲۴ به نقل از یورونیوز، بر اساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند چهارشنبه شب شعارهایی علیه علی خامنه‌ای، رهبر ایران و روح الله خمینی در بازار رضای مشهد پخش شد.

آقای داوری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی ضمن تایید این خبر، هک شدن سیستم صوتی بازار را رد کرد و گفت که «یک دستگاه کوچک صوتی که با فلش مموری هدایت می‌شد برای چند ثانیه شعارهای هنجارشکن پخش شد.»

در روزهای گذشته مخالفان حکومت ایران بارها اقدام به نفوذ سایبری و هک نهادها و سازمان‌های دولتی کرده‌اند.

در آخرین نمونه، گروه موسوم به «عدالت علی» ادعا کرد که توانسته است به سرورهای زندان قزل حصار کرج نفوذ کند و اطلاعات «مهمی» را به‌دست بیاورد. این گروه پیش از این توانسته بود به سرورهای زندان اوین نفوذ کند.

پیش از آن نیز شبکه ۱ صدا و سیمای ایران مورد حمله سایبری قرار گرفته بود. در این حمله برای لحظاتی تصویر و صدای مریم و مسعود رجوی، رهبران سازمان مجاهدین خلق پخش شد.

این شعار‌ها اولین بار نیست که در ایران شنیده می‌شود. در اعتراضات ۸۸ نیز شعارهای تندی علیه شخص خامنه‌ای سر داده شد که اکثر این معترضین بازداشت و به قتل رسیدند.

در اعتراضات سال گذشته نیز شعارهای اینچنینی در نقاط مختلف ایران سر داده شد.

در این اعتراض‌ها تصاویر خامنه‌ای آتش زده شد و شعارهای مرگ بر او سر داده شد.

مشهد جز مذهبی ترین شهرهای ایران شنیده می‌شود که نفوذ ملاها و رهبر ایران در این شهر بیش از دیگر شهرهای ایران حس می‌شود.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *