نام اشرف غنی از فهرست رهبران دولت‌های جهان حذف شد

سازمان ملل متحد نام اشرف غنی، رئیس جمهور فراری افغانستان و حنیف اتمر، وزیر خارجه دولت اشرف غنی را از فهرست سران دولت‌های جهان حذف کرد.
سازمان ملل متحد نام اشرف غنی، رئیس جمهور فراری افغانستان را از فهرست سران دولت‌های جهان حذف کرد.

در این فهرست که در وبسایت رسمی سازمان ملل نشر شده است، نام رولا غنی، همسر اشرف غنی نیز به عنوان بانوی نخست افغانستان حذف شده است.

همچنین نام محمد حنیف اتمر، به عنوان وزیر امور خارجه افغانستان از این فهرست حذف شده است.

در این فهرست، نام نصیر احمد فایق، به عنوان نماینده دائمی افغانستان در سازمان ملل و در فهرست روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورها در این سازمان موجود است.

در گزارش آمده است: همچنین نام محمدحنیف اتمر به‌عنوان وزیر امور خارجه افغانستان نیز در فهرست سازمان ملل دیده نمی‌شود اما نام نصیراحمد فایق بعنوان سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل، در فهرست رئیسان نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورها ثبت شده است.

این گزارش در حالی منتشر می شود که هفته گذشته خبرهایی مبنی بر برکناری نصیراحمد فایق توسط نامه محمد حنیف اتمر به سازمان ملل متحد منتشر شد که بجای وی ولی نعیمی معرفی شده اما سازمان ملل متحد این نامه حنیف اتمر را نپذیرفته است.

اکنون که افغانستان تحت تسلط گروه طالبان قرار دارد، سازمان ملل متحد نماینده معرفی شده طالبان برای کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد را نپذیرفته و طالبان همچنان در تلاش برای اختیار گرفتن این کرسی هستند.

با گذشت بیش از شش ماه از حاکمیت طالبان بر افغانستان، آنها هنوز سفیری در سازمان ملل ندارند. کمیته تشخیص اعتبار سازمان ملل تصمیم‌گیری در این زمینه را به بعد موکول کرد. پذیرش سفیر به معنای رسمیت حاکمیت طالبان خواهد بود.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *