نماینده مجلس ایران: حمایت از طالبان منفور لکه‌ی ننگ است؛ همه مهاجرین باید اخراج شوند

نماینده شازند در مجلس نمایندگان ایدان خواستار اخراج مهاجران افغانستانی از ایران شد.
کابل۲۴، محمود احمدی بیغش نماینده شازند در مجلس نمایندگان ایران، در واکنش به حمله به روحانیون در حرم رضوی در توئیتی نوشت:

“حمله گستاخانه تبعه افغانی به سه روحانی در رصحن حرم امام رضا نشان از اتفاقات ناخوشایند توسط مهاجرین بی هویت افغانی برای کشور در آینده دارد.”

حمایت از طالبان منفور لکه ننگی برای ماست. تا دیر نشده بایدهمه این‌ها را بدون هیچ دفع الوقتی از کشور اخراج کرد. فقط ولایت تهران توسط یک میلیون و ششصد هزار افغانی محاصره شده است.

این نماینده مجلس ایران در حالی خواستار اخراج همه‌ی مهاجرین افغانستانی از ایران شده است که دولت این کشور هزاران افغان مهاجر را برای جنگ نیابتی سوریه به حمایت از رژیم بشار اسد و ایران فرستاده است.

فاطمیون که توسط سپاه آموزش یافته اند چندین سال در خط مقدم جنگ علیه مخالفین بشار اسد، مهره مورد حمایت ایران جنگیدیدند.

تشکیل لشکر فاطمیون توسط دولت ایران و فرستادن این نیرو ها در جنگ های نیابتی ایران بارها از موضوعات مورد مناقشه دولت پیشین افعانستان و ایران بوده‌است.

گفته می‌شود دولت ایران و سپاه پاسداران هزاران افغان را آموزش های نظامی داده است تا برای منافع ایران در منطقه وارد نبرد شوند.
در همین حال، ابراهیم رئیسی رییس جمهور ایران خواستار خویشتنداری ملت های مسلمان شد.
رئیس‌جمهور ایران گفت: کسانی که دشمنی کردند از جریان تکفیری بودند و نباید اجازه داد استعمارگران و منافقان با سوء استفاده از موضوعات قومی و مذهبی بین مسلمانان و مردم کشورمان با همسایگان اختلاف بیندازند.

به گزارش ایسنا، ابراهیم رئیسی که در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت سخن می‌گفت افزود: کسانی که دشمنی کردند از جریان تکفیری بودند و نباید اجازه داد استعمارگران و منافقان با سوء استفاده از موضوعات قومی و مذهبی بین مسلمانان و مردم کشورمان با همسایگان اختلاف بیندازند؛ زیرا اختلاف‌افکنی از روش‌های قدیمی استعمارگران است.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *