نیکی‌ هیلی: بایدن ضعیف‌ترین رییس‌ جمهور دوران مدرن است

در حالی که جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دوباره نامزد می‌شود، نیکی هیلی؛ سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل متحد و نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت: بایدن ضعیف‌ترین رییس‌ جمهور دوران مدرن است.

نیکی هیلی؛ سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل متحد و نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا، روز سه‌شنبه، ۵ ثور، پس از این‌که جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دوباره نامزد می‌شود، او را «ضعیف‌ترین رییس جمهور تاریخ مدرن» عنوان کرد.

او گفت: «تحت مدیریت بایدن، ما یک عقب‌نشینی فاجعه‌بار از افغانستان، یک بحران مرزی بی‌سابقه، بدترین تورم در ۴۰ سال گذشته و یک دشمن جسور در چین داشته‌ایم.»

هیلی تأکید کرد که زمان بازنشستگی جو بایدن و ساختن دوباره «امریکای قوی و سربلند» فرارسیده است.

نیکی هیلی؛ والی پیشین ایالت کارولینای جنوبی و سفیر امریکا در سازمان ملل در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود.

این در حالی است که جو بایدن؛ رییس‌ جمهور فعلی امریکا، روز گذشته نامزدی مجدد خود را در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آن کشور رسما اعلام کرد. او از رای‌‌دهندگان خواست تا فرصت به پایان رساندن تعهداتش هنگام تحلیف را به او بدهند. او در حال حاضر بیش از ۸۰ سال دارد و در برخی موارد دچار اختلال حواس و ناتوانی جسمی می‌شود.

آقای بایدن گفت که هر نسلی لحظه‌ای دارد که در آن باید برای دموکراسی بایستد و از آزادی‌های اساسی خود دفاع کند.

او از هواداران خود خواست که «بیایید ماموریت را به پایان برسانیم.»

این در حالی است که او پیش از این نیز گفته بود که قصد دارد در انتخابات سال ۲۰۲۴ خود را نامزد کند.

رییس‌ جمهور امریکا پیش از این در مصاحبه‌ای با شبکه ان‌بی‌سی گفته بود: «من قصد دارم کاندیدا باشم؛ اما هنوز آماده اعلام رسمی نامزدی خود نیستم.»

کامالا هریس؛ معاون او هم گفته است که او نیز آقای بایدن را در انتخابات همراهی خواهد کرد.

ان‌بی‌سی نیوز به نقل از چندین منبع بدون ذکر نام آن‌ها گزارش داده بود که مشاوران ارشد کاخ سفید قرار است تصمیم نهایی را در مورد راه‌اندازی کارزار انتخاب مجدد بایدن روی دست گیرند.

آقای بایدن اولین شخصیت دموکرات بود که از قصد خود برای نامزدی انتخابات سال آینده سخن گفت.

دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه از اوایل سال ۲۰۲۴ در انتخابات درون حزبی در هر کدام از ایالات مختلف نامزد خود را اعلام می‌کنند. این روند تا اواخر تابستان و اعلام نهایی نامزدهای هریک از دو حزب ادامه خواهد یافت.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *