واکنش ترکیه به خبرهای بیماری اردوغان: دروغگو هستند

ریاست جمهوری ترکیه با انتشار بیانیه‌ای به شایعه‌ها درباره وضعیت سلامت رئیس‌جمهوری این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش کابل ۲۴، به نقل از روزنامه زمان، ریاست جمهوری ترکیه پس از گذشت یک هفته از انتشار اخبار درباره بیماری «رجب طیب اردوغان»، رئیس دولت این کشور درباره وضعیت سلامتی وی بیانیه‌ای صادر کرد.

این روزنامه مخالف ترکیه گزارش داد که اخیرا «استفان کوک»، روزنامه‌نگار ارشد نوشت که وضعیت سلامتی اردوغان در حال بدتر شدن است و ممکن است او در سال ۲۰۲۳ در قدرت نباشد.

کوک در مقاله‌ای که در مجله فارین پالیسی منتشر شد، گفت: «اردوغان ممکن است تا قبل از سال ۲۰۲۳ ضعیف باشد اما نه آنطور که اکثر مردم فکر می‌کنند، اما به دلایل مختلف نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد او برای نامزدی در انتخابات بسیار بیمار است به گونه‌ای که در ویدئوهای منتشر شده در ماه‌های اخیر رهبر ترکیه خیلی خوب به نظر نمی‌رسد».

«فخر الیدن آلتون» ، مسئول رسانه‌ای ریاست جمهوری ترکیه درست یک هفته بعد به این ادعا پاسخ داد و شایعه‌ها درباره بیمار بودن اردوغان را رد کرد.

در پیام آلتون که به زبان‌های ترکی و انگلیسی به این شایعه‌ها پاسخ داده و در صفحه وی در توئیتر منتشر شده آمده است: «ما فکر می‌کردیم اخبار جعلی مشکل شبکه‌های اجتماعی است‌، اما اکنون می‌بینیم که رسانه‌های اصلی از همین مشکل رنج می‌برند ، حتی رسانه‌های بزرگ نیز می‌توانند به راحتی چنین دروغ‌هایی را منتشر کنند. این یک وضعیت نگران‌کننده است. هر دو دروغگو هستند».

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *