پژوهشگران امریکایی: سلول‌های سرطانی را کشتیم

پژوهشگران مرکز سرطان «مموریال اسلون کترینگ» در نیویارک اعلام کردند، با استفاده از دارویی موسوم به «دوستارلیماب» سلول‌های سرطانی را کامل از بین برده‌‌اند.

به گزارش کابل۲۴ به نقل از صدای امریکا، به گفته این پژوهشگران ۱۴ بیمار مبتلا به سرطان روده در مدت ۶ ماه با داروی «دوستارلیماب» تحت درمان قرار گرفتند که پس از پایان دوره درمان، هیچ نشانی از ابتلا به سرطان در بدن این بیماران مشاهده نشد. بیماران شرکت کننده در این آزمایش هر سه هفته یکبار یک دُز از داروی «dostarlimab» را دریافت کردند و پس از آن دیگر نیازی به شیمی درمانی یا پرتو درمانی هم نداشتند.

دکتر لوئیس دیاز جونیور از مرکز سرطان «مموریال اسلون کترینگ» می‌گوید: «این اولین بار در تاریخ درمان سرطان‌ها است که چنین اتفاقی روی می‌دهد و همه بیماران شرکت کننده در آزمایش‌های بالینی به طور کامل و صد در صد بهبود می‌یابند.»

بیماران شرکت کننده در این آزمایش، دچار نوعی از سرطان روده بودند که عمدتا به برنامه‌های شیمی درمانی پاسخ مثبتی نمی‌دهد.

پزشکان می‌گویند: «هنوز برای جایگزین کردن این شیوۀ درمان به جای درمان‌های کنونی، آن هم برای جمعیت بزرگتری از بیماران مبتلا به سرطان روده زود است و باید برای اطمینان بیشتر از نتایج پژوهش تحقیقات بیشتری انجام شود.»

تیم تحقیق مرکز سرطان «مموریال اسلون کترینگ» نیویارک، ثبت نام از بیماران جدید برای گسترش این کارآزمایی بالینی را آغاز کرده است. آنها همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که آیا می‌توان با همین شیوۀ درمان، دیگر انواع سرطان را نیز شکست داد یا خیر.

سلول‌های سرطانی

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *