۵ مسافر هزاره در مسیر دره ‌صوف- مزار شریف کشته شدند

بربنیاد گزارش‌ها پنج نفر از مردم ملکی متعلق به قوم هزاره از مسیر دره‌صوف – مزار شریف ربوده شده و به گونه‌ای بی‌رحمانه توسط افراد ناشناس تیرباران شده‌اند.

به گزارش کابل۲۴، قتل این ۵ نفر، روز سه شنبه ۶ ثور در شاهراه مزار شریف – شولگره به درصوف در منطقه کوتل ریگ اتفاق افتاده‌است.

نام‌های افراد کشته‌شده خیرالله، غلام‌سخی، خلیفه سرور، محمد یونس و بازمحمد اعلام شده‌است.

در واکنش به این قتل‌ها، محمد محقق؛ رهبر حزب وحدت اسلامی طی بیانیه‌ای، این افراد را شامل یک راننده و چهار فرد ملکی خوانده و از مقامات طالبان خواسته که امنیت شهروندان را تامین کنند.

آقای محقق گفته‌است که این حادثه درست زمانی اتفاق افتاده که در همین روز، انعام‌الله سمنگانی؛ سخنگوی امارت طالبان ادعا کرده که گروه تروریستی داعش در هیچ نقطه‌ای از کشور حضور علنی و فزیکی ندارد. او پرسیده که «پس مسبب این‌گونه جنایت‌ها چه کسی می‌باشد؟»

وی افزوده‌است که به هر حال مسؤلیت تأمین امنیت مردم به‌دوش حکومت طالبان است و باید پاسخگوی این حادثه فاجعه‌بار نیز باشد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این رویداد را برعهده نگرفته؛ اما قتل مسافران شیعه و هزاره در کشور، بی‌سابقه نیست. این رویدادها در زمان طالبان نیز اتفاق می‌افتاد.

از سوی دیگر، اخیرا موجی از کشتار شیعیان در کشور به راه افتاده و طی یک هفته اخیر، صدها دانش‌آموز و نمازگزار شیعه در کابل و مزار شریف، قربانی حمله‌های تروریستی شدند.

طالبان اما گفته‌اند که داعش در افغانستان حضور مستقیم ندارد و این حمله‌ها نشانگر «ضعف» آن گروه است.
این حادثه در حالی اتقاق می‌افتد که در چند روز گذشته چندین حمله خونین بر مجالس مذهبی و مکاتب اهل تشیع صورت گرفته است. اکثر این حملات را گروه تروریستی داعش به عهده گرفته است.
حملات بر اماکین شیعیان در چند روز اخیر با واکنش های تندی جهانی مواجه شده است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *