متقی: در مبارزه با داعش و مواد مخدر موفق شدیم

 امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با هیأت اندونیزیایی گفته که ا.ا. در مبارزه با داعش و مواد مخدر موفق شده است.

به گزارش کابل۲۴؛ ضیااحمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روز یک‌شنبه، ۱۳ جوزا، با نشر خبرنامه‌ای در صفحه ایکس از دیدار متقی با یک هیأت اندونیزیایی به ریاست محمدیوسف کالا، معاون پیشین ریاست ‌جمهوری و رییس هلال احمر و شورای مسجدهای این کشور خبر داده است.

تکل افزوده که این هیأت برای بررسی وضعیت افغانستان به کابل آمده‌است.

بربنیاد خبرنامه، امیرخان متقی یکشنبه در دیدار با مقام‌های اندونزیایی گفت که در افغانستان پس از چهل سال امنیت تامین شده و بستر سرمایه‌گذاری در عرصه‌های معادن، انرژی، برق، جاده‌سازی، کشاورزی و فراهم شده‌است.

از جانبی، متقی در این دیدار گفته که بستر سرمایه‌گذاری در عرصه‌های معادن، انرژی، برق، جاده‌سازی، کشاورزی در افغانستان فراهم شده‌است.

متقی خواستار گسترش روابط با کشورهای آسیای جنوب‌شرقی شده و افزوده که افغانستان به ‌دلیل موقعیت استراتژیکش زمینه گسترش روابط تجارتی-ترانزیتی آسیای مرکزی و جنوب را فراهم کرده‌است.

به گفته متقی، افغانستان با کشورهای منطقه روی پروژه‌های کاسا یک هزار، تاپی و افغان‌ترانس کار می‌کنند.

در همین حال، رییس هلال احمر و شورای مسجدهای اندونیزیا نیز گفته که کشورش در بخش صحت و همچنان ارایه بورسیه‌های تحصیلی با افغانستان آماده همکاری است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *