نیویارک تایمز: خامنه‌ای در بستر بیماری است

روزنامه آمریکایی «نیویارک تایمز» با استناد به گزارش‌های منابع آگاه خود در داخل ایران، اعلام کرده که علی خامنه‌ای، رهبر ایران در بستر بیماری است و در حال حاضر از سوی تیمی از پزشکان مورد اعتماد خود تحت مراقبت است.

خامنه‌ای

به گزارش کابل۲۴ به نقل از  العربیه، در این گزارش که جمعه 25 شهریور منتشر شد اعلام شده که 4 منبع مطلع این روزنامه که از حال و وضعیت علی خامنه‌ای آگاهند، این موضوع را عنوان کرده‌اند.

همچنین گزارش شده که رهبر 83 ساله ایران هفته پیش پس از این‌که «به شدت» بیمار شده، تمام سخنرانی‌ها و جلسات دیدار خود را لغو کرده است.

در این گزارش به لغو دیدار از پیش اعلام شده خامنه‌ای با بسیجیان گرگان که خبر آن را پیش‌تر خبرگزاری «ایرنا» منتشر کرده بود، اشاره شده است.

این دیدار که قرار بود به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود، از قبل برای چهارشنبه 30 شهریور همزمان با آغاز «هفته دفاع مقدس»، برنامه‌ریزی شده بود، اما چندی بعد در اقدامی کم‌سابقه با حذف این خبر، خبرگزاری رسمی ایران نوشت بنا به «ملاحظات حقوقی و یا خطای حرفه‌ای در تنظیم و درج خبر» محتوای خبر مذکور در حال «بررسی مجدد» است.

همزمان، رسانه‌های ایران سه‌شنبه 15 سنبله، خبر داده بودند که در پایان نشست خبرگان، اعضای این مجلس با خامنه‌ای دیدار می‌کنند اما این دیدار به شکل ناگهانی لغو و پس از آن هیچ‌گاه انجام نشد.

هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مجلس خبرگان، شنبه 19 سنبله در خصوص لغو دیدار رهبر ایران با اعضای مجلس «خبرگان رهبری» به روزنامه «همدلی» گفت که این لغو دیدار بر خلاف دوره‌های اخیر در پایان دهمین اجلاس رسمی خود با علی خامنه‌ای «دلیل سیاسی» نداشته اما خواسته شد که «وقت ایشان گرفته نشود».

حذف خبر دیدار عمومی خامنه‌ای همزمان با لغو برنامه دیدار سالیانه او با اعضای مجلس خبرگان گمانه‌ها درباره سلامت و حیات او را افزایش داده است.

اطلاع‌رسانی هد‌فمند درباره لغو دیدارهای خامنه‌ای
در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامت خامنه‌ای، علیرضا افشار، محافظ پیشین میرحسین موسوی در صفحه «توئیتر» خود نوشت که با گذشت 48 ساعت، کماکان شیفت لایه‌های چهارگانه محافظت از خامنه‌ای تغییر نکرده است. او مدعی شد که «در اندرونی کاخ مرمر [بیت رهبری] خبری است که نمی‌خواهند فعلا به بیرون درز کند؛ موبایل منطقه بیت هم قطع شده».

تحلیل‌گران می‌گویند که اخبار لغو دیدارهای رهبر 83 ساله و بیمار ایران که از سال‌ها قبل از سرطان پروستات و بیماری قلبی در رنج است، بدون تردید با هماهنگی بیت او بوده است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *