طالبان: روزانه ۴۵۰۰ جلد پاسپورت توزیع می‌کنیم

مسوولان ریاست عمومی پاسپورت تحت حکومت طالبان از توزیع روزانه به تعداد ۴۵۰۰ پاسپورت در کشور خبر داده و گفته است که از این پس روزانه ۴۵۰۰ پاسپورت برای متقاضیان توزیع خواهد شد.

متقاضیان پاسپورت

به گزارش کابل۲۴، مسوولان ریاست عمومی پاسپورت طالبان روز گذشته (چهارشنبه، ۳۰ سنبله) با نشر اعلامیه‌ای از توزیع روزانه ۴۵۰۰ پاسپورت در کشور خبر داده و گفت: به اساس تصمیم رهبری اداره پاسپورت، ظرفیت سیستم پاسپورت آنلاین به ۵۰۰ نفر دیگر در روز افزایش یافته است که پس از این ۴۵۰۰ پاسپورت از طریق سیستم انلاین برای متقاضیان توزیع خواهد شد.

در اعلامیه ریاست پاسپورت‌طالبان آمده: با توجه به افزایش ظرفیت سیستم آنلاین، زمان انتظار شهروندان برای دریافت پاسپورت کاهش یافته و در مدت زمان کوتاهی از طریق سیستم آنلاین پاسپورت دریافت خواهند کرد.

این درحالیست که چندی پیش نیز مسوولین طالبان در اداره پاسپورت گفته بودند که نزدیک به ۴ هزار پاسپورت در روز صادر خواهند کرد.

مسوولان ریاست پاسپورت طالبان گفته که افرادی که فورم انلاین را خانه‌پری کرده‌اند می‌‎توانند از روز شنبه مجددا فرم‌های خود را بررسی کنند.

بدست آوردن پاسپورت در افغانستان تبدیل به‌یک بحران شده‌است و شهروندان ماه‌ها انتظار می‌کشند تا پاسپورت بدست بیاورند.

در همین حال، بازار دلال‌ها و کمیشن‌ کاری نیز داغ است. در بازار سیا هر پاسپورت نزدیک به دو هزار دالر معامله می‌شود.

هرچند طالبان می‌گویند که تعداد زیادی از کمیشن‌ کارها را در اداره پاسپورت دستگیر کرده‌اند اما متقاضیان که ضرورت فوری به پاسپورت دارند با قیمت گزاف از همین مجرا بدست می‌آورند.

بعد از سقوط دولت پیشین، اکثر کشورها برای شهروندان افغانستان ویزا صادر نمی‌کنند ولی شهروندان علیرغم مشکلات یاد شده سرگردان بوست آوردن پاسپورت هستند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *