حدیث نجفی به ضرب گلوله‌ پولیس ایران کشته شد

به گزارش نهادهای حقوق بشری دست‌کم 55 نفر طی این اعتراضات با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته و صدها نفر از جمله زنان و دختران معترض به حجاب اجباری بازداشت شده‌اند.

حدیث نجفی

به گزارش کابل۲۴، فعالان رسانه‌ای ایران خبر دادند، حدیث نجفی، جوان بیست ساله‌‌ای که در اعتراضات ضدحکومتی چند روز گذشته حضور داشت بر اثر اصابت گلوله‌ نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به صورت و گردنش در مهرشهر کرج کشته شد.

تصاویر این زن جوان در روزهای گذشته در رسانه‌های اجتماعی در حالی بازنشر می‌شد که پشت به دوربین موهایش را برای ورود به میدان مبارزه با نیروهای امنیتی می‌بندد.

فرزاد صیفی‌کاران روزنامه‌نگار، یکشنبه سوم میزان اعلام کرد که نام او حدیث نجفی است و در اعتراضات مردم در کرج با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده حدیث نجفی پنج‌شنبه 30 سنبله در کرج با شش گلوله نیروهای امنیتی از ناحیه شکم، گردن، قلب و دست مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان قائم در این شهر بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت.

اعتراضات ضد‌حکومتی کنونی در ایران با قتل مهسا امینی توسط گشت ارشاد در روز جمعه 25 سنبله آغاز شد و سریعا به سراسر ایران گسترش یافت.

به گزارش نهادهای حقوق بشری دست‌کم 55 نفر طی این اعتراضات با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته و صدها نفر از جمله زنان و دختران معترض به حجاب اجباری بازداشت شده‌اند.

دامنه اعتراضات علیرغم سرکوب  و شلیک همچنان در حال گسترش است و چهره های معروف هنری و ورزشی نیز به حمایت معترضین می‌پیوندند.

در چند روز اخیر دامنه اعتراضات از تهران تا لندن و واشنگتن و برلین و فرانسه هم کشیده شده‌است.

دولت ایران علیرغم استفاده از قوه قهریه هنوز نتوانسته است معترضین را متفرق و متوقف کند.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *