پاکستان به دانشجويان افغانستان بسته‌های آموزشی می‌فرستد

رییس جمهور پاکستان خواستار ارسال بسته‌های آموزشی دانشگاه علامه اقبال لاهوری به دختران افغان شده تا به گفته او از تحصیلات باکیفیت مستفید شوند.

عارف علوی

به گزارش کابل۲۴، دیلی‌تایمز روز پنج‌شنبه، ۷ میزان، گزارش داده است که عارف علوی، رییس جمهور پاکستان این مطلب را در دیدار با سفیر جدید این کشور برای افغانستان بیان کرده است.

رییس جمهور پاکستان گفته که بسته‌های آموزشی دانشگاه علامه‌ اقبال لاهوری دختران و پسران افغانستان را از حضور فزیکی در دانشگاه‌ها بی‌نیاز می‌کند.

رییس جمهور پاکستان همچنان بر ایجاد و تنظیم بازارچه‌های مرزی برای تسریع مبادلات کالاها به‌ویژه اقلام فاسد شدنی تأکید کرده است.

رییس جمهور پاکستان در حالی از ارسال بسته‌های آموزشی به دختران افغان سخن می‌زند که به تازه‌گی سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان آموزش علوم عصری را مباح خوانده است.

علوی در حالی از همکاری های تحصيلي با افغانستان صحبت کرده‌است که محدودیت های تازه بر دختران و زنان در افغانستتان وضع می‌شود.

در همین، روابط پاکستان و طالبان بر سر چند موضوع شدیداً آسیب دیده‌است.

پرواز طیاره های امریکایی در آسمان افعانستان شدیدا خشم طالبان را برانگیخته است.

طالبان در بالاترین مقام پاکستان متهم به همکاری در برابر پول با آمریکا کرده است تا از طریق آسمان پاکستان امریکایی وارد حریم هوایی افغانستان شوند.

موضوع دیگر که بر حجم ای شکاف های افروده‌است صحبت های شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در سازمان ملل است که از افغانستان به عنوان‌ پناهگاه امن تروریستان یاد کرد.

به نظر می‌رسد روابط پاکستان و طالبان در بالا ترین سطح ممکن دچار آسیب شده است و بسته‌های کمکی تحصیلی این کشور بعید است بتواند در کوتاه مدت روابط دو طرف را ترمیم کند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *