پولیس ایران یک دختر جوان افغان را کشت

نیروهای امنیتی ایران ستاره تاجیک، دختر ۱۷ ساله افغان را کشتند.

به گزارش کابل۲۴، شبکه منوتو، وز جمعه، ۱۴ اکتبر، گزارش داده است که ستاره تاجیک، دختر ۱۷ ساله اهل افغانستان، به تاریخ ۲۱ میران در  تهران به دلیل ضرب‌وجرح از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران جان خود را از دست داده است.

به گفته منوتو علت مرگ این دختر افعانستانی در جواز دفن‌ اش چنین نوشته شده است: «صدمات متعدد، اصابت جسم سخت.»

هنوز جزئیات بیشتری از مرگ این دختر مهاجر ممنشر نشده‌است.

خبر کشته شدن تاجیک در حال مطرح می‌شود که چندی پیش نیروهای گشت ارشاد ایران یک دختر کرد را بنام مهسا امینی را کشتند، قتلی که نزدیک یک ماه بعد از آن‌ می‌گذرد و ایران را درگیر اعتراضات گسترده مردمی کرده‌است.

در چند سال اخیر، موارد متعددی از قتل، آتش زدن موتر و بریدن گوش افغان‌ها در ایران خبرساز شده‌است.

چندی پیش مرزبانان ایرانی موتر حامل مهاجرین افغان را آتش زدند.

همچنین در جون ۲۰۲۰، نیروهای امنیتی‌ایران بر موتر حامل شهروندان مهاجر افغانستان تیراندازی کرد که در نتیجه آن سه افغان کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

قتل و تجاوز بر دختر خردسال افغان بنام ستایش و موارد مشابه بارها بر روابط سیاسی دو دولت نیز سایه انداخته‌است ولی دولت‌ایران هیچ‌گاه برای توقف قتل و بدرفتاری علیه مهاجرین اقدامی نکرده‌است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *