اجساد فرمانده محمدیار با سه پسرش پس از یک ماه به‌خاک‌سپرده‌ شدند

نزدیکان محمد‌یار، فرمانده «جبهه مقاومت» در پنجشیر می‌گویند که پس از یک ماه موفق شده، اجساد او و سه پسر و برادرش را از کوه پایین و دفن کنند.

به گزارش کابل۲۴، گفته می‌شود محمد‌یار، فرمانده قرارگاه شابه «جبهه مقاومت» در ولسوالی حصه اول پنجشیر بود و او یک ماه قبل با سه پسر و یک برادرش پس از اسارت توسط طالبان، کشته شده‌اند. گفته می‌شد که همراه این فرمانده دو پسرش کشته شده، اما اکنون منابع می‌گویند سه پسرش همراه او بوده‌اند.

منابع نزدیک به او می‌گویند که ساکنان روستای «عمرض» ولسوالی حصه اول پس از هماهنگی با مسئولان و فرماندهان طالبان توانستند، اجساد فرمانده محمدیار و محمد اسحاق، محمد امیر، محمد دانیار پسران و محمد‌الدین برادر او را از کوه پایین کنند و پس از پنج ساعت پیاده‌روی، آنان را در گورستان روستای باغ‌نو دفن کنند.

به گفته‌ی منابع، ساکنان محل اجساد نفر دیگر را نیز از کوه‌ها پایین و دفن کرده‌اند. گفته شده که سه نفر از این افراد از ساکنان ولسوالی دره پنجشیر هستند.

اجساد محمد یار و فرزندانش

طالبان تصاویر لحظات پس از دستگیری این فرمانده جبهه مقاومت رل نیز نسر و پخش کردند.

یک ماه قبل طالبان حملات گسترده‌ای را برای سرکوب «جبهه مقاومت» در پنجشیر انجام دادند. گفته می‌شود که در این درگیری به دو طرف تلفات سنگین وارد شده است.

سازمان های حقوق بشری بارها از جنایت جنگی در پنجشیر گزارش داده‌اند، چندی پیش نیز نهادهای حقوق بشری زیر مجموعه سازمان ملل متحد هیاتی را برای بررسی آنچه جنایت جنگی در پنجشیر خوانده می‌شود ترتیب و به ااین ولایت فرستاد.

طالبان اما همواره از آنچه که جنایت جنگی در پنجشیر گزارش می‌شود را رد می‌کنند.

بارها تصاویر و ویدئوهای منتشر شده است که نشان می‌دهد افراد طالبان اسیران جنگی جبهه مقاومت را تیرباران می‌کنند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *