صادرات کالای افغانستان به هند متوقف شد

رسانه هندی «تریبون» گزارش داده که واردات کالای تجارتی از افغانستان به هند، از طریق بندر عطاری- واگه، در ایالت شمالی پنجاب هند، متوقف شده است.

کابل۲۴: براساس این گزارش، رانندگان افغان، روز شنبه، ۲۲ اکتوبر، پس از آن صادرات کالاها را متوقف کردند که خواستار آزادی یکی از راننده‌های همکارشان از پولیس هند شدند.

گزارش می‌افزاید که این راننده لاری چندی پیش پس از آن بازداشت شد که از موتر او مقداری هرویین کشف شد.

این راننده ادعا می‌کند که بی‌گناه است و ممکن مواد مخدر توسط قاچاق‌چیان پاکستانی در وسیله نقلیه او جاسازی شده باشد.

آنیل مهرا، یکی از وارد کنندگان، گفته که صبح روز شنبه چندین لاری حامل میوه های خشک وارد هند شدند، اما پس از آن عرضه متوقف شد.

به گفته او اعتصاب طولانی‌مدت رانندگان می‌تواند منجر به افزایش قیمت میوه خشک شود؛ به‌ویژه که تقاضا به دلیل فصل جشنواره در هند به اوج خود رسیده است.

این در حالیست که گزارش‌های اداره کنترول مواد مخدر هند نشان می‌دهد که میزان قاچاق مواد مخدر از کشور های منطقه، به ویژه میانمار و افغانستان به این کشور افزایش یافته است.

در تازه ترین مورد روزنامه هندو(The Hindu) چاپ هند از متلاشی شدن یک شبکه قاچاق مواد مخدر گزارش داده که از افغانستان سرچشمه میگیرد و با عبور از پاکستان مواد مخدر را به هند قاچاق میکرد.

مقامهای هندی در صحبت با رسانه‌ها گفته اند که در راس این شبکه قاچاق مواد مخدر یک شهروند افغانستان بنام محمد حسین داد قرار دارد.

بر بنیاد معلومات اداره کنترول مواد مخدر هند، آخرین محموله مواد مخدر که از افغانستان قاچاق شده بود، با کمک همین شبکه در پاکستان، به شهر پنجاب هند رسیده و ضبط شد.

تصویر تزئینی

مواد ضبط شده که نوع هیرویین بود، میزان آن به سه هزار کیلوگرام می‌رسید.

این مواد توسط اعضای پاکستانی این شبکه به مرز هند قاچاق شده بود و در آنجا به چهار عضو هندی همین شبکه تسلیم داده شد و در این هنگام در هند ضبط گردید.

فرهاد محمدی

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *