تشکیل دولت جدید عراق به رهبری محمد شیاع السودانی

پارلمان عراق به کابینه پیشنهادی دولت جدید عراق به رهبری محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور رای اعتماد داد و بدین ترتیب به بن بست سیاسی یک ساله در این کشور پایان یافت.

به گزازش کابل۲۴ به نقل از رسانه های عراقی، لیست ۲۱ نفره وزیران کابینه آقای سودانی پس از آن به پارلمان معرفی شد که مقتدی صدر، روحانی پرنفوذ شیعی اعلام کرد که در دولت فعلی سهم نمی‌گیرد. ۷۳ نفر از نماینده های هوادار صدر نیز قبلا به درخواست او از پارلمان استعغا کرده بودند و میدان را عملا برای جناح های رقیب طرفدار ایران خالی کرده بودند.

کابینه جدید عراق قرار است توسط محمد شیاع السودانی، ۵۲ ساله رهبری شود. او قبلا در پست های بلند دولتی از جمله وزارت حقوق بشر فعالیت داشته است و از حمایت گروه های سیاسی مورد حمایت ایران در عراق برخوردار است.

سودانی با آنکه تایید پارلمان را به دست آورده است اما ناظران سیاسی معتقدند که به دلیل چالش های فراراه عراق، تا موفقیت راه درازی در پیش دارد.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *