فرجام یک معامله‌ جنحالی؛ ماسک: پرنده آزاد شد

ایلان ماسک از نهایی شدن معامله ۴۴ میلیارد دالری شبکه اجتماعی توییتر خبر داد. ماسک با انتشار پیامی کوتاه در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: «پرنده آزاد شد.»

به گزازش کابل۲۴ به نقل از یورونیوز، روند انجام این معامله از ۶ ماه پیش و ارائه پیشنهاد خرید از سوی ثروتمندترین فرد جهان و مالک شرکت‌های موتر سازی تسلا و فضایی اسپیس‌ایکس آغاز شد.

آقای ماسک ساعاتی پیش از اعلام نهایی شدن معامله توییتر گفته بود که توییتر را با هدف خدمت به بشریت از طریق فراهم کردن فضایی برای ابرازنظر آزادانه خریداری می‌کند.

آقای ماسک حدود سه ماه پیش با طرح این ادعا که شرکت توییتر او و دیگر سرمایه گذاران را در خصوص شمار حساب‌های کاربری جعلی و ربات‌ها در میان بیش از ۲۳۰ میلیون کاربر این پلتفرم فعال در عرصه رسانه‌های اجتماعی گمراه کرده است، از خرید آن انصراف داد. ادعایی که او و توییتر را وارد مجادله‌ای حقوقی کرد.

وکلای طرفین با فرستادن احضاریه‌های مختلف و درخواست قرارهای گوناگون دادگاه مبنی بر ارائه مدارک، نبرد حقوقی سنگینی به راه انداخته‌ بودند ولی بنا به گفته آقای ماسک این معامله تا پیش از پایان مهلت دادگاه (روز جمعه ۲۸ اکتبر) برای حل و فصل اختلاف‌ها انجام شد.

دیروز نیز ماسک در حرکت تعجب برانگیز با کاسه دستشویی وارد دفتر مرکزی توییتر شد

مدیر عامل تسلا از این اقدام عجیب خود که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد ویدیویی در توییتر به اشتراک گذاشت که در آن ضمن اعلام ورود وی به دفتر مرکزی توییتر برای توضیح نوشته شده بود: «بگذارید (در این ماجرا) غرق شود!»

ایلان ماسک همچنین پروفایل توییتر خود را با اضافه کردن عبارتی با مضون «رئیس توییت» تغییر داد و سانفراسیسکو را که دفتر مرکزی توییتر در آن قرار دارد به عنوان مکان استقرار خود معرفی کرد.

 

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *