آسوشیتدپرس: روسیه کماندوهای پیشین افغانستان را برای جنگ با اوکراین جذب می‌کند

جنرال‌های ارتش پیشین از استخدام نیروهای کماندوهای پیشین افغانستان از سوی روسیه در جنگ اوکراین خبر داده‌اند.

به گزارش کابل۲۴، آسوشیتدپرس روز دوشنبه، ۹ عقرب، گزارش داده که دست‌کم سه جنرال ارتش پیشین افغانستان موضوع استخدام کماندوهای پیشین این کشور از سوی روسیه را تایید کرده‌اند.

به گفته جنرال‌هایی که با آسوشیتدپرس صحبت کرده‌اند، روسیه کماندو‌های افغانستان را از طریق فرمانده آنان که در روسیه زندهگی می‌کند، استخدام می‌کند.

منابع گفته‌اند که استخدام نیروهای کماندوی افغانستان از طریق گروه واگنر صورت می‌گیرد.‌

گروه واگنر متشکل از مزدوران جنگی است که برای منافع پوتین در چندین نقاط جهان می‌جنگند و فعال بوده‌اند.

در سال ۲۰۱۵، گروه واگنر در سوریه شروع به کار کرد و در کنار نیروهای طرفدار دولت جنگید و از میادین نفتی محافظت کرد.

این گروه از سال ۲۰۱۶ در لیبیا فعال بوده و از نیروهای وفادار به جنرال خلیفه حفتر حمایت کرده است. گمان می‌رود که تا ۱۰۰۰ مزدور واگنر در به قدرت رساندن حفتر در دولت رسمی در طرابلس در سال ۲۰۱۹ شرکت داشته‌اند.

در سال ۲۰۱۷، گروه واگنر برای محافظت از معادن الماس به جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) دعوت شد. همچنین گزارش شده است که در سودان فعال است و از معادن طلا محافظت می‌کند.

اکنون گزارش‌های منتشر شده است واگنر مسوولیت جلب و جذب نیروهای پیشین افغان را به عهده دارد.

هرچند تاهنوز آمار دقیقی از نیروهایی که قرار است استخدام شوند ارایه نشد، اما یک تن از نیروهای کماندو گفته است در گروهی که برای استخدام شدن و جنگیدن به سود روسیه ساخته شده است، حدود ۴۰۰ کماندوی پیشین افغانستان شامل‌اند.

علت پیوستن کماندوهای پیشین افغانستان به روسیه برای جنگ در اوکراین، بی‌سرنوشتی این نیروها پس از تسلط طالبان گفته شده‌ است.

کماندوهای پیشین افغانستان

گفتنی‌ است که کماندوهای پیشین افغانستان به‌عنوان باتجربه‌ترین  بخش نیروهای رزمی پیشین از سوی نیروهای دریایی امریکا و ناتو آموزش دیده بودند که با تسلط طالبان بر افغانستان اینها بی سرنوشت و فراری شدند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *