طالبان به دانشجویان دختر بدون برقع اجازه ورود به دانشگاه‌ها را نمی‌دهند

طالبان اعلام کرده‌اند که به دختران بدون برقع اجازه ورود به دانشگاه‌ها را نمی‌دهند.

به گزارش کابل۲۴؛ اداره امتحانات کانکور طالبان، روز سه‌شنبه، ۱۰ عقرب با نشر توییتی گفت: بربنیاد فرمان هبت‌الله آخوندزاده رهبر طالبان دانشجویان دختر بدون چادر اجازه ندارند، وارد دانشگاه شوند.

اداره ملی امتحانات طالبان همچنین گفته: حجاب حکم اسلام است و پوشیدن چادری یگانه راه خلاصی از فساد و فحشا است.

طالبان همچنین تاکید کرده‌اند که براساس فرمان ملا هبت‌الله، باید در تمامی نهاد‌های تحصیلات عالی برای جنگجویان طالبان سهمیه ویژه در نظر گرفته شود.

این اداره طالبان در حالی پوشیدن برقع اجباری می‌کند که دو روز پیش اداره امر به معروف و نهی از منکر طالبان در بدخشان مانع ورود دختران بدون برقع به دانشگاه شدند.

دانشجویان دختر در بدخشان با شعار «ما حجاب اجباری نمی‌خواهیم» دست به اعتراض زدند و این اعتراض از سوی طالبان سرکوب شد.

این در حالی است که طالبان سخت‌گیری‌های تازه‌ای را بر زنان و دختران وضع کرده و به زنان و دختران در شهر کابل نیز هشدار داده‌اند که باید موقع بیرون شدن از خانه صورت‌های‌شان را بپوشانند.

این قانون از موارد تازه و جدی است که طالبان برای دانشجویان دختر تطبیق می‌کنند.

هرچند در کابل مواردی که مانع ورود دانشجویان دختر به دلیل حجاب مورد نظر طالبان شده باشد گزارش نشده‌است ولی با اعلام این خبر ظاهرا بعد از این قانون یاد شده در کابل نیز تطبيق خواهد شد.

حبیب الرحمن غفوری

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *