بریتانیا برنامه انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس را لغو کرد

سخنگوی داونینگ استریت روز چهارشنبه در نشست خبری به خبرنگاران گفته است که طرح جنجالی تغیر سفارت از تل آویو به اورشلیم لغو شده است.

به گزارش کابل۲۴، به نقل از میدل ایست آی، سخنگوی داونینگ استریت به این خبرگزاری تایید کرده است که هیچ برنامه ای برای تغیر مکان سفارت بریتانیا از تل آویو به اورشلیم(بیت المقدس) وجود ندارد.

سخنگوی داونینگ استریت روز چهارشنبه در نشست خبری به خبرنگاران گفته است که طرح جنجالی تغیر سفارت از تل آویو به اورشلیم لغو شده است و ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا آنرا کنار گذاشته است.

پس از انتقال سفارت امریکا و اعلام آمادگی چند کشور برای انتقال سفارت شان به اورشلیم، گزارش های در مورد احتمال تغیر مکان سفارت بریتانیا از تل آویو به اورشلیم منتشر شده بود. اما با تصمیم جدید دولت بریتانیا گزینه انتقال سفارت منتفی شده است.

تنها سوالی که فعلا مطرح است این است که آیا تصمیم لغو انتقال سفارت توسط نخست وزیر جدید اتخاذ شده است و یا این بازبینی در دوره کوتاه نخست وزیری لیزا ترس آغاز شده است.

تصمیم جدید دولت بریتانیا با استقبال مقامات و طرفداران فلسطین مواجه شده است. سفیر فلسطین در لندن با استقبال از این تصمیم، گفته است که بحث انتقال سفارت بریتانیا از همان ابتدا نباید مطرح می شد.

عده یی از ناظران نقش نخست وزیر سوناک را در این تصمیم برجسته می دادند هرچند قبل از نخست وزیری اظهاراتی از او در موافقت با طرح تغیر مکان سفارت بریتانیا منتشر شده بود.

طی هفته های گذشته وزارت امورخارجه استرالیا نیز اعلام کرده بود که تصمیم دولت قبلی این کشور در پیوند به انتقال سفارت استرالیا از تل آویو به اورشلیم را لغو کرده است و برای حل اختلافات اسرائیل و فلسطین و مسئله بیت المقدس از راه های حل صلح آمیز و عادلانه حمایت می‌کند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *