اعلام نتایج کانکور؛ دانش آموزی از هرات اول شد

نتایج امتحان سراسری کانکور سال ۱۴۰۰ لحظات پیش، شنبه، ۱۴ عقرب، اعلام شد.

به گزارش کابل۲۴؛ طبق اعلام نتایج از سوی اداره ملی امتحانات، سلیمان ولد غلام جیلانی از لیسه سلطان غیاث‌الدین ولایت هرات با کسب ۳۵۵.۴۲۰۴ نمره برنده مقام اول آزمون کانکور امسال شده است.

محمدشبیر ولد ناظر حسین از لیسه خاتم‌النبیین ولایت کابل با کسب نمره ۳۵۵.۳۲۸ دوم نمره آزمون کانکور ۱۴۰۰ شده است.

سوم نمره آزمون کانکور امسال نیز هدایت‌الله ولد عبدالمنان، از لیسه ریفال ولایت هرات است. او در این آزمون ۳۵۴.۰۹۰۵ نمره به دست آورده است.

برندگان مقام‌های اول و سوم به دانشکده طب معالجوی هرات و برنده مقام دوم به طب کابل راه یافته‌اند.

در امتحان امسال کسی از میان دختران در رده اول تا دهم حضور ندارد.

این در حالی است که عبدالقدیر خموش؛ رییس اداره ملی امتحان کانکور طالبان، در مراسم اعلام نتایج کانکور امسال گفت: دانش‌آموزان که نمرات بلند گرفته‌اند؛ اما در رشته‌های انتخابی و دلخواه شان کامیاب نشده‌اند، به رشته‌های دیگر که بست‌های خالی باشد، معرفی خواهند شد.

او همچنین افزود: یک فورم شکایت ایجاد شده‌ است تا داوطلبانی که شکایت داشته باشند، شکایت شان را درج کنند.

نتایج کانکور امسال در حالی اعلام می‌شود که هیچ دختری در لیست ۱۰ نفر اول دیده نمی‌شود. در حالی که سال‌های قبل اول نمره چندین دانش‌آموز دیگر از دختر در لیست ۱۰ نمر اول قرار داشتند.

در آزمون کانکور امسال بیش از ۱۰۶ هزار پسر و دختر اشتراک کرده‌ بودند که از این میان حدود ۸۶ هزار تن کامیاب شده‌اند.

آزمون کانکور امسال در پی تحولات سیاسی و تسلط طالبان بر افغانستان، با تأخیر شش ماهه ۱۳ میزان آغاز شد و ۲۱ میزان پایان یافت.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *