طالبان ۱۵ هزار جوپان به خارج اعزام می‌کنند

وزارت کار و امور اجتماعی طالبان اعلام کرده است که بر بنیاد یک قرارداد، قرار است ۶۵ هزار کارگر به شمول ۱۵ هزار چوپان به خارج از کشور فرستاده شوند.

به گزارش کابل۲۴؛ خبرگزاری باختر، روز سه‌شنبه، ۱۷ عقرب، در خبری نوشته است که این کارگران در آینده نزدیک به کشورهای قطر، ترکیه و عربستان اعزام خواهند شد.

چند روز پیش دفتر توسعه سازمان ملل متحد اعلام کرد که پس از حاکمیت طالبان، بیش از ۷۰۰ هزار شغل از بین رفته و میزان درآمد روزانه ۹۰ درصد کارگران به ۱٫۹ دالر کاهش یافته است.

از سوی دیگر، اعزام بیش از ۵۰ هزار کارگر به کشورهای بیرونی، از جمله قطر و عربستان طی ده سال اخیر بارها از سوی مقام‌های حکومت پیشین مطرح شد، اما جنبه اجرایی پیدا نکرد.

محمداشرف غنی، رییس‌جمهور پیشین و مقام‌های وزارت کار و امور اجتماعی حکومت پیشین نیز بارها از عقد قرارداد و اعزام زودهنگام هزاران کارگر به خارج از کشور سخن گفته بودند.

این درحالیست که چند روز قبل معین وزارت کار گفته بود که در کشور کار کم نیست کسانی که خارج رفته اند بی‌کار شده‌اند.

این وزارت اعلام کرده بود که آمار دقیقی از بیکاران در کشور ندارند.

در خبر اعزام کارگران به خارج از کشور جزییاتی ارایه نشده است که قرارداد اعزام کارمندان چه زمانی میان گروه طالبان و مقام‌های کشورهای نامبرده به امضا رسیده است.

این خبر در حالی از سوی طالبان منتشر می‌شود که پس از تسلط این گروه بر کابل، بحران بیکاری و فقر فراگیر به‌گونه بی‌سابقه گسترش یافته است.

طالبان آمار ۷۰۰۰ هزار شغل از بین رفته را تکذیب و شایعات رسانه ها خوانده‌اند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *