آلودگی هوا سالانه جان بیش از بیست هزار نفر را در ایران می‌گیرد

روز گذشته یکی از مقامات رسمی وزارت صحت ایران اعلام کرد که آلودگی هوا در ایران باعث مرگ ۲۰ هزار و ۸۰۰ نفر در سال ۲۰۲۱ شده است.

به گزارش کابل۲۴، به نقل از منابع خبری، ریس گروه سلامت هوا و تغیر اقلیم وزارت صحت ایران دیروز اعلام کرده است که ۲۰ هزار و ۸۰۰ نفر در اثر آلودگی هوا در یک سال گذشته در ایران جان شان را از دست داده اند.

این آمار در حالی منتشر می شود که در سال های اخیر در تمام بررسی های انجام شده از تهران در کنار دهلی و چند شهر دگر به عنوان یکی از آلوده ترین شهر های جهان نام برده می شود.

بر اساس اظهارات عباس شاهسونی، به اثر آلودگی هوا ۲۰ هزار و ۸۰۰ نفر در ۲۷ شهر مختلف ایران جان باخته اند که از این میان ۶ هزار و ۴۰۰ نفر شان در تهران بوده است.

بحث آلودگی هوا یکی از مباحث مهم در حوزه سلامت است که کارشناسان نسب به نتایج آن پیوسته هشدار داده اند و عملکرد مقامات صحی جمهوری اسلامی ایران را با پرسش و چالش مواجه کرده است.

آلودگی هوا در تمام کشور ها مخصوصا در آسیا به چالش جدی مبدل شده است و مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا وجود دارد اما در ایران میزان آلودگی هوا در مقایسه با استندرد های جهانی به مراتب بلند است.

براساس پیش بینی کارشناسان محیط زیست اگر دولت برای کاهش آلودگی هوا برنامه های عملی و جدی روی دست نگیرد ادامه وضع موجود، نتایج فاجعه باری را در حوزه های سلامت و محیط زیست رقم خواهد زد.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *