اسرائيل: توان حمله بر تأسیسات هسته‌ای ایران را داریم

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل در اظهاراتی گفت، این کشور توانایی حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را دارد، اما پیش از صدور دستور حمله، این موضوع می‌باید «به دقت» بررسی شود.

به گزارش کابل۲۴، «آکسیوس»، گانتز، چهارشنبه 18 عقرب، در نشستی مطبوعاتی گفت: «اسرائیل توانایی اقدام عملیاتی در ایران را دارد. ما به آمادگی دست پیدا کرده‌ایم. ما توانایی‌های (بیشتری) داریم که در حال توسعه آن هستیم. برنامه‌های طولانی‌مدتی نیز در دست اجرا است که نمی‌خواهم در این مورد توضیحی دهم.»

او در ادامه گفت، دولت اسرائیل آخرین بار در سال 2012 برای حمله نظامی علیه ایران آماده بود، اما نتانیاهو در آن زمان با این تصمیم مخالف بود.

به گفته گانتز، نتانیاهو در زمینه تصمیم برای حمله به ایران فرد «معقولی» است.

زاچی هانگبی، نماینده عضو حزب لیکود در پارلمان اسرائیل پیشتر گفته بود، اگر آمریکا موفق به انعقاد توافقی هسته‌ای با ایران نشود و اقداماتش علیه تهران به شکست منتهی شود، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر آینده اسرائیل احتمالا دستور حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را صادر خواهد کرد.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *