پاکستان مرز اسپین‌بولدک را بست

منابع محلی می‌گویند که در پی وقوع درگیری مسلحانه میان طالبان و مرزبانان پاکستانی در ولسوالی اسپین‌بولدک، گذرگاه مرزی اسپین‌بولدک مسدود شده است.

به گزارش کابل۲۴؛ براساس معلومات منابع، این درگیری حوالی ساعت یک بعد از ظهر روز یک‌شنبه، ۲۲ عقرب، اتفاق افتاد و به دنبال آن گذرگاه مرزی از سوی پاکستان به روی رفت‌وآمد مسدود شده‌است.

چاشت امروز دو منبع با ارسال چندین ویدئو به کابل۲۴ از درگیری میان طالبان و مرزبانان پاکستانی خبر دادند.

منابع به کابل۲۴ تایید کردند که تیراندازی ابتدا از سوی یک فرد ناشناس به‌سوی مرزبانان پاکستانی آغاز شد و سپس درگیری میان دو طرف آغاز شد.

رسانه‌های پاکستانی نیز گزارش داده‌اند که در پی درگیری مسلحانه در گذرگاه چمن-اسپین‌بولدک، این گذرگاه مسدود شده و هزاران تن در سوی مرز گیر افتاده‌اند.

براساس گزارش این رسانه‌ها، مقام‌های پاکستانی زمانی گذرگاه را مسدود کردند که گروهی از افراد مسلح از طرف افغانستان به سمت نیروهای پاکستانی تیراندازی کردند.

گفته شده است که درگیری مدتی دوام داشته و سپس طالبان که رسانه‌های پاکستان آنان را افراد مسلح خوانده، از ساحه فرار کرده‌اند.

منابع می‌گویند که در این درگیری به مسافرین آسیب رسیده و چندین نفر زخمی شده‌اند.

از تلفات احتمالی این رویداد گزارشی منتشر نشده‌است.

منابع رسمی تا کنون در باره علت و چگونگی و تلفات این درگیری چیزی نگفته‌اند.

این چندمین‌ باری است که گزارش می‌شود که طالبان و نیروهای مرزی پاکستان در مربوطات گذرگاه اسپین‌بولدک باهم درگیر می‌شوند.

در کنار این، طالبان، تا کنون با مرزبان ایرانی، ازبکستانی و تاجیکستان نیز درگیری داشته‌اند.

تنش‌های مرزی میان طالبان و نیروهای پاکستانی به علت حملات تحریک طالبان پاکستان و اختلاف برسر حصارکشی در سرحد میان دو کشور تا حال چندین بار منجر به برخورد نظامی شده است.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *