رینا امیری: سیاست‌های طالبان عواقب بسیار زیان‌بار دارد

در ادامه واکنش‌ها به سیاست‌های اتخاذشده از سوی طالبان در زمینه دادگاه‌های صحرایی و اجرای مجازات بدنی، اکنون نماینده ویژه امریکا برای زنان افغانستان این سیاست‌ها را «بسیار زیان‌بار» توصیف کرده‌است.

به گزارش کابل۲۴ رینا امیری، نماینده ویژه امریکا برای زنان افغانستان، ناوقت روز جمعه، ۱۸ قوس، در توییتی گفته است که طالبان پس از سال‌ها تعهد به افغان‌ها و جامعه جهانی مبنی بر این‌که اشتباهات گذشته خود را تکرار نخواهند کرد، دوباره به روش‌های‌شان در دهه ۹۰ بازگشته‌اند.

امیری گفته است: «این سیاست‌ها عواقب منفی بسیار فراتر از مرزهای افغانستان خواهد داشت.»

او این روش و‌ سیاست طالبان در تقابل با قوانین بشری را همانند حاکمیت این گروه در دهه ۱۹۹۰، «وحشیانه» و «بی‌رحمانه» توصیف کرده است.

روز گذشته ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، نیز در بیانیه‌ای از سیاست‌های طالبان در زمینه حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان‌ در افغانستان، انتقاد کرد و افزود که تعامل جهان با این‌ گروه بستگی به اقدامات خود آنان دارد.

این واکنش‌ها در حالی مطرح شده است که طالبان طی یک‌ هفته گذشته ده‌ها تن به شمول زنان را در ولایت‌های مختلف محاکمه صحرایی کرده‌اند.

دزدی، زنا و روابط نامشروع از مواردی است که طالبان در مورد آنها حساس،هستند‌.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *