سرخکان نزدیک به ۴۰۰ کودک را در سال جاری کشته‌است

مسوولان صحی طالبان اعلام کرده‌اند که به دلیل عدم تطبیق واکسن، میزان ابتلای کودکان به سرخکان در کشور در سال جاری میلادی افزایش یافته است.

به گزارش کابل۲۴؛ شرافت زمان امرخیل، سخنگوی وزارت صحت عامه طالبان، روز چهارشنبه، ۷ جدی، به رسانه‌ها گفته که در سال جاری نزدیک به ۴۰۰ کودک در اثر بیماری سرخکان جان باخته‌اند.

او افزوده است: «امسال نزدیک به ۷۵ هزار واقعه مثبت سرخکان در سراسر کشور ثبت کردیم. ۳۸۲ کودک جان‌های خود را از دست داده‌اند.»

پیشتر مسوولان صحی طالبان اعلام کرده بودند که در آخرین دور از تطبیق واکسن سرخکان، پنج میلیون و ۳۶ هزار کودک در سراسر کشور واکسینه شده‌اند.

گفتنی‌ است که در سال جاری میلادی تلفات کودکان به دلیل افزایش سوءتغذی و همچنان گسترش بیماری کولرا و سایر بیماری‌ها نیز افزایش یافته است.

این همه در حالی است که برخی از سازمان‌های صحی اخیراً اعلام کرده‌اند که در واکنش به ممنوعیت کار زنان در افغانستان از سوی طالبان، ارایه خدمات‌شان را متوقف می‌کنند.

پیش از این وزارت صحت عامه طالبان از آغاز کمپاین سرتاسری واکسیناسیون سرخکان در افغانستان خبر داده بودند. در سال روان بیشتر از ۳۸۰ کودک مبتلا به‌سرخکان در افغانستان جان باخته اند.

شرافت زمان امرخیل، سخنگوی وزارت صحت عامه طالبان گفته بود: «این کمپاین از تاریخ پنجم تا چهاردهم  ماه قوس ادامه خواهد داشت که هفت میلیون کودک واکسین خواهند شد.»

بااین حال، قربانیان‌سرخکان در افغانستان بالاست و خدمات صحی در کشور نیز دچار کمبود بودجه و پرسنل حرفه‌ای هستند.

مدیر خبرگزاری
کابل ۲۴ یک خبرگزاری مستقل است، راوی رویدادهای تازه افغانستان و جهان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز. کابل ۲۴ در بخش‌ بازتاب‌ خبرهای تازه، تهیه‌ گزارش‌، ارائه تحلیل‌های کارشناسانه و حمایت از حقوق انسانی همه مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌ها، و تقویت‌ و ترویج آزادی‌های اساسی و انسانی فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *